بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
کد خبر : ۱۷۰۶۸۰

دو خواهر با دو سرنوشت متفاوت، یکی در ایران و دیگری در افغانستان، پس از سی و پنج سال دوری در موکب فرهنگیان مهاجر یکدیگر را در آغوش کشیدند.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ایخبرگزاری تسنیم، این روزها مهاجران افغانستانی مقیم مشهد، میزبان زائرانی هستند که از افغانستان وارد ایران شده و بعد از زیارت اما غریبان، علی ابن موسی الرضا(ع) بسوی عراق رهسپار می‌شوند تا به خیل مشتاقان اباعبدالله (ع) بپیوندند.

فعالان فرهنگی مهاجر، امسال در یک اقدام نیک موکبی با نام حضرت زینب کبری (س) در محل کانون فرهنگی ثامن راه اندازی کرده و میزبان زائرین اربعین حسینی هستند.

زائران اربعین پس از ساعت‌ها انتظار با سلام و صلوات وارد موکب شدند و مورد استقبال فعالان فرهنگی قرار گرفتند.

گفتنی است مداح اهل بیت، «علیرضا یوسفی» در بدو ورود زائران مداحی زیبای "اشفعی لنا زینب(س)" را قرائت کرد که فضایی روحانی و معنوی را برای میهمانان و میزبانان بوجود آورد.

«محمد حسین خاوری»، مسئول اجرایی موکب حضرت زینب کبری (س) در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر منطقه‌ایخبرگزاری تسنیماظهار داشت: اربعین امسال شاهد اتفاقات زیادی هستیم که همگی بر شکوه و عظمت این کنگره عظیم افزوده است، باز شدن راه کربلا برای مهاجرین اقدام نیکی است که امسال برای اولین بار اتفاق می افتد و از سوی دیگر آمدن زوار الحسین از افغانستان به مشهد باعث شده تا شور و شوق خاصی در میان مردم بوجود بیاید.

وی اذعان داشت: مفتخر هستیم که به زائرین اربعین به اندازه بضاعتمان خدمت رسانی می‌کنیم و سهمی اندک در همایش بین‌المللی اربعین حسینی داریم.

این فعال فرهنگی مهاجر تصریح کرد: کانون فرهنگی ثامن این افتخار را دارد که میزبان زائرین باشد و خدماتی شامل اسکان، چکاپ و ویزیت رایگان پزشکی، هماهنگی برای زیارت امام رضا (ع)، هماهنگی برای انتقال زائران از مرز افغانستان به مشهد و از مشهد به مرز عراق به این عزیزان ارائه کند.

دیدار دو خواهر پس از سی و پنج سال دوری

دو خواهر که دست سرنوشت آنها را سی و پنج سال از هم دور کرده بود و یکی در افغانستان و دیگری در مشهد زندگی می‌کردند، در اتفاقی نادر یکدیگر را در مسیر زیارت اربعین در آغوش کشیدند.

داستان از آنجا آغاز می‌شود که یکی از خواهران پس از ازدواج راهی ایران می‌شود و دیگری در افغانستان باقی می‌ماند، در طی این سالها دیدار امکان پذیر نیست و دو خواهر از هم دور می‌مانند و حالا درست در حوالی اربعین حسینی، خواهری که ساکن افغانستان است برای زیارت عازم عراق می‌شود و در بین راه و در موکب حضرت زینب (س) مشهد مقدس، همدیگر را در آغوش می‌گیرند.

خواهر بزرگتر می‌گوید: هیچ وقت فکرش را نمی‌کردم که روزی بتوانم دوباره خواهرم را از نزدیک ببینم و او را در آغوش بگیرم و حالا به برکت اربعین حسینی او را می‌بینم و عطر حضورش را استشمام می‌کنم.

دیدار مادر و فرزندی پس از پانزده سال دوری

اتفاق جالب دیگر که در جمع فرهنگیان مهاجر رخ داد، دیدار مادر و فرزندی پس از پانزده سال دوری بود.

زائران اباعبدالله (ع) و فعالان فرهنگی مهاجر مشغول صرف چای و گپ و گفت بودند که مردی سی و شش ساله وارد موکب شد و با چهره‌ای نگران تک تک افراد را برانداز کرد و پس برای دیدار مادرش به بخش خانم‌ها رفت.

و چقدر زیبا بود لحظه دیدار فرزندی که پانزده سال از آغوش مادرش دور بود و حالا به برکت اربعین حسینی او را در آغوش می‌کشید.

مادر و فرزند برای چند دقیقه یکدیگر را در آغوش کشیده و گریستند و شکر خدا را به جای آوردند و همگی حاضران در موکب هم تحت تاثیر این اتفاق زیبا اشک ریختند.

خانم «ام البنین احمدی»، مسئول بخش خواهران موکب حضرت زینب (س) مستقر در کانون فرهنگی ثامن اظهار کرد: امشب فعالان فرهنگی مهاجر تجربه جدیدی کسب کردند و آن میزبانی خالصانه زواران اربعین حسینی بود، احساسی غیرقابل وصف که شاید در زندگی ما دیگر تکرار نشود.

وی بیان داشت: دیدن اشکهای شوق دو خواهر از هم دور افتاده و در آغوش کشیدن مادر و فرزندی که سالها از هم دور بودند و حس خوب خدمت به زائران امام حسین(ع) برای همه ما تجربه عمیق روحانی بود.

چکاپ و ویزیت رایگان زائران اربعین حسینی

دانشجویان مهاجر رشته‌های پزشکی در اقدامی زیبا اقدام به ویزیت و چکاپ زائرین افغانستانی در موکب حضرت زینب (س) کردند.

یک تیم پزشکی متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی در محل کانون فرهنگی ثامن مستقر شده و خدمات پزشکی شامل ویزیت، چکاپ، بررسی وضعیت، تزریقات و معاینه ارائه کردند.

دکتر الیاس حسینی، خانم حلیمه خاوری، عابدین احسانی و احمد مظفری با حضور در موکب حضرت زینب(س) بصورت خودجوش و صلواتی به زائران خدمات پزشکی ارائه دادند.

قابل ذکر است که سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، امسال تسهیلات ویژه ای برای زوارالحسین(ع) که از افغانستان عازم عتبات عالیات هستند ارائه می‌کند و همچنین وزارت کشور و اداره امور اتباع نیز در ایران برای اولین بار اقدام به صدور نامه خروج و مراجعت برای مهاجرین کرده است و برای همین تعداد زائران اربعین نسبت به سال گذشته رشد زیادی داشته است.

سال گذشته کشور عراق میزبان بیش از بیست و پنج میلیون زائر حسینی بود که رکورد بزرگترین اجتماع مذهبی تاریخ بشریت را شکست، اما رسانه های غربی این رویداد عظیم را یا پوشش ندادند و یا با ابعاد کوچکتری پوشش دادند.

شایان ذکر است که در ایام اربعین کشور عراق میزبان میلیونها عاشق حسینی از کشورهای و مذاهب و ادیان مختلف می باشد که در نوع خود بی نظیر و بی رقیب است.

با وجود مشکلات امنیتی و خطرهای زیادی که در عراق وجود دارد، نه تنها تعداد زائران کم نمی شود، بلکه هر سال نسبت به سال گذشته شاهد حضور بیشتر عاشقان حسینی هستیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر