بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
در حال حاضر در جریان معاملات روزانه بازار سرمایه شاهد نوسانات متعدد هستیم که این امر از رفتار هیجانی و دیدگاه کوتاه مدت سهامداران نشأت می گیرد. به طوریکه معاملات بازار سرمایه در اواخر هفته گذشته به محض اینکه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص می شود با افت قابل توجه نماگرها و ارزش سهام شرکت ها همراه شد و در روزهای بعدی با افت و خیز قیمت جهانی فلزات اساسی شاهد تشکیل صف خرید یا فروش سهام در اغلب نمادها بوده ایم.
کد خبر : ۱۷۰۷۴۰
نویسنده :
جمشیدی

به نظر می رسد در شرایط فعلی بزرگترین چالش بازار سرمایه دیدگاه کوتاه مدت و نوسانگیری اغلب فعالان بازار سرمایه است که در این بین حتی سرمایه گذاران حقوقی و هلدینگ ها نیز به جرگه نوسانگیران کمتر از یک هفته ای پیوسته اند.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در حال حاضر در جریان معاملات روزانه بازار سرمایه شاهد نوسانات متعدد هستیم که این امر از رفتار هیجانی و دیدگاه کوتاه مدت سهامداران نشأت می گیرد. به طوریکه معاملات بازار سرمایه در اواخر هفته گذشته به محض اینکه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص می شود با افت قابل توجه نماگرها و ارزش سهام شرکت ها همراه شد و در روزهای بعدی با افت و خیز قیمت جهانی فلزات اساسی شاهد تشکیل صف خرید یا فروش سهام در اغلب نمادها بوده ایم. این در حالی است که در صورتیکه سهامداران نگاه بنیادی و بلند مدت نسبت به سرمایه گذاری در سهام یک شرکت یا گروه داشته باشند، دیگر با صعود یا اصلاح چند روزه قیمت ها رفتار هیجانی از خود نشان نمی دهند.

مازیار فتحی در خصوص واکنش بازار سرمایه نسبت به رییس جمهور جدید آمریکا ابزار داشت: به نظر بنده روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رییس جدید دولت آمریکا تبعات مثبتی را برای بازار سرمایه کشورمان به همراه داشته باشد.

چرا که با توجه به سیاست های وی انتظار می رود تا قیمت جهانی فلزات اساسی، ذغال سنگ و حتی نفت افزایش یابد و در مقابل ارزش دلار نسبت به سایر ارزها افت کند که بموجب آن شرکت های مرتبط با اقتصاد جهانی و قیمت ها در بازارهای بین المللی تأثیر مثبتی از این موضوع می پذیرند و از این پس این گروه ها مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار خواهند گرفت.

وی همچنین در خصوص اجرای طرح برجام نیز گفت: برجام قراردادی نیست که با تغییر ریاست جمهور کشور آمریکا تغییر کند و در شرایط فعلی نیز ترامپ در این خصوص در مصاحبه های خود پس از انتخابش منطقی تر صحبت کرده است. علاوه بر این، بررسی سیاست های این کشور طی سال های گذشته حاکی از آن است که سیاست های آمریکا همواره ثابت بوده و تغییر دیدگاه ها در خصوص گسترش روابط بین المللی دور از انتظار به نظر می رسد.

علاوه بر این، فراموش نکنیم که هیلاری کلینتون خود مسبب اعمال تحریم های بین المللی بر کشور بوده و در عین حال با مشخص شدن نتیجه انتخابات ریسک سیستماتیک بازار سرمایه کمتر شده است و در شرایط فعلی مشکل اصلی وجود نوسان گیران در بازار سرمایه و حجم قابل توجه معاملات آنها است.

فتحی پیرامون چشم انداز صنعت خودرو گفت: اگرچه افزایش قیمت جهانی فلزات اساسی موجب رشد هزینه های تولید خودروسازان می شود، اما موضوعی که در این گروه از اهمیت زیادی برخوردار است اجرای قراردادهای همکاری مشترک با خودروسازان خارجی، تداوم اجرای برنامه هایی در راستای اصلاح ساختار مالی و افزایش تولید و بهره وری آنها است که این برنامه ها در حال اجرایی شدن است. بر این اساس انتظار می رود تا خودروسازان طی زمستان سال جاری همچون سال گذشته مورد اقبال سرمایه گذاران قرار بگیرند و بازدهی مناسبی را به آنها اعطا کنند.

وی در خاتمه به ارزش اندک معاملات و روزانه بورس اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت: اصلاح رفتار نوسانگیری سهامداران بخصوص حقوقی ها در کنار کاهش نرخ سود بانکی و یکسان سازی نرخ ارز از جمله راهکارهایی است که می توان در راستای افزایش نقدینگی در بازار سرمایه به اجرا درآورد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمدرضا
ROMANIA
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
نوسانگیری برای ما حرام و برای نور چشمی ها حلال است. ترکیدن سیستم معملات مبارک.
کارشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کارگزاریها باید واگذاری اعتبارات را متوقف کنند . کسانیکه از اعتبار کارگزاری ها استفاده میکنند اهداف بالایی را دنبال نمیکنند وفقط به فکر نوسانگیری هستند
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
اعتبارات باید حداقل 30 روزه باشد و اعتبارات 3 روزه متوقف شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
امروز شاخص خیلی رفته بالا ، اما بیشتر سهام های من سقوط کرده ، چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
نوسان گیری برای سهامدارهای خرد با سرمایه خیلی کم ایرادی ندارد ، سهامدارهای خرد با خرید و فروش کم نمی توانند شاخص را کم و زیاد کنند . این حقوقیها هستند که با نوسان گیری های بزرگ ، سهامدار کوچک را بیچاره می کنند .
حقوقی ها باید سرمایه داری کنند ، نه نوسان گیری .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
نوسانگیری کارگزاریها و حقوقیها بازار رو به این روز انداخت .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
مگر در بورس ایران به جز نوسان گیری کار دیگری هم می توان کرد؟
ایشنتین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
نوسان گیری در بورس نشان از بی ثباتی ایران دارد بیخود تبلیغ سهامداری بلند مدت نکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
سلام برجام عملا به دست اوباما از بین رفته است اوباما با تمدید قانون داماتو و تحریم ثانویه ایران عملا برجام را باره کرده است قبل از اینکه ترامب برجام را باره کند اوباما این کار را کرد
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
ما بلند مدت بشویم که حقوقی نوسان بگیرد؟ بازار شده جنگل..نخوری میخورنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
خدایا اخر این چگونه علم و دانشی است که نوسانگیران را مسئول میدانند

همه سهامداران بورس نوسان گیر هستند حالا هر یک بازده های زمانی و قیمیتی متفاوتی دارند..

اقای کارشناس علت مشکلات در بازار عدو وجود سودسازی مناسب و مورد انتظار است.

علت این مورد نیز تصمیمات نابخردانه و زورگویانه دولت است.
دولت هزینه سوئ مدیریت خود را از گرده شرکتها وکارخانجات بورسی میگیرد.

تعین قیت زوری برای شرکتهای پتروشیمی و پالایشی, ,سیمان,قند .و شکر , سود های بانکی ,تصمیمات بخش خودرو .... وووو
همهگی موجب کاهش بازدهی و عدم بهره وری از سرمایه ها شده است