بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

بورسی نوسانی با وجود عوامل منفی اما قوی

دولت یازدهم اغلب فعالیت های مهم اقتصادی خود را به بعد از انجام و اجرایی شد برجام موکول کرده بود و بر همین اساس چند سال ابتدایی ریاست جمهوری خود را به کنترل تورم به بهای ادامه دار شدن رکود اقتصادی، معطوف کرده بود تا بعد از برجام شاهد رشد و رونق اقتصادی باشیم ولی در حال حاضر این محاسبات دولت به دلیل طولانی شدن اجرای برجام از دی ماه سال گذشته تاکنون با واقعیت انحراف پیدا کرده است.
کد خبر : ۱۷۱۰۱۹

طبق وعده هایی که ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا در رابطه با بازنگری برجام داده است ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه را با افزایش روبرو کرده است و این در حالی است که یکی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم توافق برجام بود که از دی ماه سال گذشته بورس نیز به واسطه این توافق با روندی صعودی همراه شده است.

کارشناس تحلیل شرکت مدیریت سرمایه گذاری نوآوران سبا ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: دولت یازدهم اغلب فعالیت های مهم اقتصادی خود را به بعد از انجام و اجرایی شد برجام موکول کرده بود و بر همین اساس چند سال ابتدایی ریاست جمهوری خود را به کنترل تورم به بهای ادامه دار شدن رکود اقتصادی، معطوف کرده بود تا بعد از برجام شاهد رشد و رونق اقتصادی باشیم ولی در حال حاضر این محاسبات دولت به دلیل طولانی شدن اجرای برجام از دی ماه سال گذشته تاکنون با واقعیت انحراف پیدا کرده است.

محمد حسین عابدی نژاد مهر آبادی در ادامه افزود: یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید جذب سرمایه گذار خارجی بود اما به دلیل وجود ریسک و وجود نا اطمینانی در موضع آمریکا بعد از انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مقابل برجام ایران این سرمایه ها هنوز جذب بازارهای داخلی کشورمان نشده است.

وی گفت: به نظر می رسد تا دو ماه آینده که ترامپ آغاز به کار می کند، موضع آمریکا در مقابل ایران روشن تر خواهد شد و طی این مدت نیز بازار سرمایه کشورمان به دلیل نگران بخشی از فعالان بازار سرمایه نسبت به نقض و بازنگری توافق هسته ای انجام شده توسط رئیس جمهور جدید آمریکا و بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در ایران بازاری نوسانی را پیش رو داشته باشیم هر چند که رفته رفته این نوسانات آرام تر خواهد شد.

عابدی نژاد مهرآبادی در ادامه با اشاره به وضعیت بازارهای کالایی بین المللی گفت: طی چند وقت اخیر شاهد رشد قیمتی مس از 5 هزار دلار به 5900 دلار و روی از 2400 دلار به 2800 دلار و نوسانات شدیدی در قیمت های جهانی بودیم که به نظر می رسد به دلیل کمبود عرضه و کسری کالا در انبارها در کنار وعده ترامپ برای افزایش هزینه های عمرانی و کاهش مالیات تقاضا در این حوزه با افزایش همراه شده است.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه تأکید کرد: زمانی که یک عامل قوی در بازاری مثل بازار سرمایه وجود دارد در صورت بروز هر اتفاقی کوچکی مثبتی، عامل قوی اثر ان را از بین خواهد برد و با خنثی شدن آن عامل قوی بازار را در دست خواهد گرفت بر همین اساس در حال حاضر تردیدی که در خصوص آینده اجرای برجام و موضع آمریکا وجود دارد اتفاقات مثبت اما کوچکی که در بازار و گروه های مختلف رخ می دهد را خنثی خواهد کرد. اما به طور کل پیش بینی می شود در صورت تثبیت قیمت های جهانی طی 2 ماه آینده تا ترامپ کار خود را آغاز کند. با بازار نوسانی و خنثی همراه باشیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
اين كارشناسان محترم سي و هفت ماهه كه دارن ميگن از ماه بعد بازار حركت ميكنه
تجزيه هاشون خوبه
ولي مرده شور تركيبشون ر ببرن
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
پیشنهاد میکنم سهامداران بورس جنبش نه به دولت بی کفایت روحانی در انتخابات سال بعد را آغاز کنند . در دولت روحانی سهامداران که با وعده وزیر بی لیاقت اقتصاد زندگی خود را وارد بورس کردند به خاک سیاه نشستند
ناشناس
UNITED KINGDOM
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
این کارشناس احیانا میشه بفرمایید کی هستند ؟کل این بازار پر شده از کارشناس

همش هم تحلیل های الکی و اشتباه دارند .