بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
شرکت فولاد هرمزگان جنوب در سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 بعد از یکسال معامله سهامش در فرابورس، به ازای هر سهم 168 ریال زیان محقق کرده و این عملکرد ضعیف در حالی است که سال مالی گذشته یعنی در تاریخ 93.12.29 به ازای هر سهم مبلغ 69 ریال سود شناسایی و سود نقدی هر سهم 10 ریالی در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت برای این سال مالی به تصویب رسیده و همچنان با گذشت بیش از یکسال و پنج ماه به حساب سهامداران شرکت واریز نشده است.
کد خبر : ۱۷۱۱۶۰
نویسنده :
یارمحمدی

شرکت فولاد هرمزگان جنوب که اوایل سال 94 وارد بازار عادی فرابورس شد، طی سال 93 به ازای هر سهم خود 69 ریال سود شناسایی کرده بود و در مجمع عمومی عادی سالیانه خرداد ماه سال 94 به ازای هر سهم 10 ریال سود تقسیمی تصویب کرد که با گذشته بیش از یکسال و 5 ماه هنوز سود تقسیمی سهامداران این شرکت پرداخت نشده است.

به گزراش بورس نیوز، شرکت فولاد هرمزگان جنوب در سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 بعد از یکسال معامله سهامش در فرابورس، به ازای هر سهم 168 ریال زیان محقق کرده و این عملکرد ضعیف در حالی است که سال مالی گذشته یعنی در تاریخ 93.12.29 به ازای هر سهم مبلغ 69 ریال سود شناسایی و سود نقدی هر سهم 10 ریالی در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت برای این سال مالی به تصویب رسیده و همچنان با گذشت بیش از یکسال و پنج ماه به حساب سهامداران شرکت واریز نشده است.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت فولاد هرمزگان جنوب در تاریخ 94.07.06 زمانبندی پرداخت سود دوره 12 ماهه منتهی به 93.12.29 را اینچنین اعلام کرد که سهامداران حقیقی از 20 مهر ماه 94 لغایت 28 اسفند همان سال می توانند سود سهام خود را دریافت کند و سهامداران حقوقی نیز از تاریخ 94.10.01 سود نقدی به حساب بانکی آنها واریز خواهد شد که طبق اظهارات اغلب سهامداران این شرکت که در مجمع مذکور شرکت کرده اند، نه تنها تاکنون هیچ سودی دریافت نکرده اند بلکه با مراجعه به امور سهام شرکت مسئولین مربوطه پاسخگو نبوده و در پاسخ سهامداران، این مسأله را عنوان می کنند که چون از مهلت و زمانبندی اعلام شده گذشته دیگر سودی به این سهامداران تعلق نخواهد گرفت.

این موضوع که نمونه های مشابه بسیاری از آن را می توان در بازار سرمایه کشورمان نام برد، در حالی هر روز و به وضوح با اطلاع همه سهامداران، فعالان بازار سرمایه و حتی متولیان و نهادهای نظارتی سازمان رخ می دهد که طبق قانون حداکثر زمان مشخص شده برای پرداخت سود هر سهم شرکت ها تنها 8 ماه می باشد.

بر اساس این گزارش، شرکت فولاد هرمزگان نیز همانطور که عنوان شد با وجود آنکه بیش از دو برابر مهلت قانونی 8 ماهه می گذرد، هنوز سود تقسیمی سهامدارانش را پرداخت نکرده و برای سال مالی منتهی به 94.12.29 خود نیز زیان شناسایی کرده و آنطور که مشخص است کشتی نقدینگی موجود در این شرکت به گل نشسته است.

پیرو اعتراض سهامداران"هرمز" در همین خصوص، خبرنگار ما با مسئولین شرکت تماس های بسیاری گرفته اما مدیران مربوطه پاسخگو نبودند.

این اتفاقات در حالی است که از قیمت هر سهم "هرمز" بعد از بازگشت از مجمع عمومی مبلغ سود تقسیمی تصویب شده کاسته شده است، در نگاه کلی شاید مبلغ 10 ریال به ازای هر سهم رقم قابل توجهی نباشد اما برای آن دسته سهامدارانی که تعداد سهامشان بالاست کاهش این اعداد و ارقام قطعاً قابل لمس و با اهمیت می باشد و به نظر می رسد این بار شاهد سرایت بیماری مسری "عدم پرداخت سود" در شرکت فولاد هرمزگان جنوب هستیم.

این موارد در حالی در بورس کشورمان رخ می دهد که به جای اینکه روز به روز بازار سرمایه و شرکت های فعال در آن به سمت رشد و رونق حرکت کنند هر روز در حال عقب نشینی هستند. بهتر است نهاد ناظر و متولیان بازار سرمایه نه تنها با مسائل این چنینی که سرمایه سهامداران را در خطر می اندازد و از اعتمادشان به بورس می کاهد، برخورد کنند بلکه چاره ای بیاندیشند تا دیگر شاهد موارد اینچنین نباشد هر چند که بارها موارد اینچنینی تذکر داده شده وعده هایی از سمت متولیان بازار بورس داده شده اما تاکنون به هیچ یک جامه عمل پوشانیده نشده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سها مدار بی گناه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
آلو مینیوم ایران هنوز سود عملکرد سال 93 رو برداخت نکرده هیچ 15 ما هه نمادش متوقف است ما سهامداران بی گناه باید به کی بگیم در ضمن این قبیل کارها ضربه به بازار سرمایه وارد میکند........استمداد داریم هر کس مسول است رسیدگی کند خداوند خیرتان دهد ا لتماس دعا
بي اعتماد به بورس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
ثپرديس و فاراك نيز بيش از يكسال از عدم پرداخت سوختشان مي گذرد . قيمت سهام كه هر روز در حال كاهش است براي پرداخت سود سهام نيز تضميني وجود ندارد من مانده ام كه وظيفه مسئولين بورس به جز دريافت حقوق چيست؟
صفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کاصفا بیش از3سال است بسته است پولمون بلوک شده نه شرکت جوابگو هست .نه بورس. پس شکایت به کجابریم
ناشناس
UNITED STATES
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۲
ومعادن.دعبیدی .دسینا.سیمان درود .سفارس .سغرب سبهبهان.خنصیر.هم به بهانه افزایش سرمایه سود پرداخت نمیکنند.ومعادن که هرسال موقع پرداخت سود میگوید نیت کردیم تو هیات مدیره افزایش سرمایه بدهیم وپس از کلی لابی و درصدی افزایش سرمایه میگه برای مجمع امسال ثبت نمیشه وهمینطور چپاول میکند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
پترول نیز درخفا وبا حداقل شرکت سهامداران سود ۱۵ریال تصویب کرد مدیران خرج وبرج دارند.
rvtbdoxm
RUSSIAN FEDERATION
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶