بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر : ۱۷۱۲۱۷

خبرگزاری میزان-مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال به بیش از یک میلیون نفر تسهیلات ازدواج پرداخت کنیم.

به گزارش خبرنگارگروه اقتصادخبرگزاری میزان، علی اصغر میر محمد صادقی در نشستی خبری با موضوع تسهیلات قرض الحسنه که در محل بانک مرکزی برگزار شد، گفت:‌ پس از ابلاغ بودجه ٩٥ تمامی بانک ها ملزم به پرداخت تسهیلات ١٠ میلیونی ازدواج شدند.

وی اظهارداشت:‌ از سال۱۳۸۷ تا ١٦ آذر ٩٥ حدود ٢٥ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به ٨ میلیون و ٢٠٠ هزار نفر پرداخت شده است.

وی افزود:ارایه تسهیلات ۱۰میلیون تومانی ازدواج از ۲۹ تیرماه سال جاری به تمامی بانک ها ابلاغ شد تا تمامی افرادی که پیش از ابلاغ قانون بودجه سال ۹۵ و پس از آن برای دریافت تسهیلات ازدواج اقدام کرده اند مشمول دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی بشوند و هیچ گونه نیازی به ثبت نام مجدد این افراد نیست.خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته از اول فرودین ماه ۱۳۹۵ تا ۱۶ آذر سال جاری ۵۹۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۵۸۰ هزار فقره بود که مبلغ آن یک هزار و ۷۵۰ میلیون تومان وام ۳ میلیون تومانی ازدواج بود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار نفر از ایثارگران تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی دریافت کرده اند، گفت: تا به امروز ۶۴۲ هزار نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند.

میرمحمد صادقی افزود: در سال ۱۳۹۳ تنها ۱۲ بانک امکان پرداخت تسهیلات ازدواج را داشتند که اکنون به ۳۳ بانک و موسسه اعتباری افزایش یافته است.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد:‌ کل تسهیلات پرداختی به بنگاه های کوچک و متوسط در کل کشور ١٢ هزار میلیارد تومان به ۱۷ هزار و ۷۰۰ بنگاه کوچک و متوسط در کشور بود که از میان آنها ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به مشتریان بانک ها و ۶۰۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز به مشتریانی که به صورت غیرمستقیم به بانک ها معرفی شدند، بود.

وی افزود: این روند ادامه دارد و ما به سقف ۱۶ هزار میلیارد تومانی برای این بنگاه ها بسنده نخواهیم کرد و منابع بیشتری در نظر گرفته ایم.

صدور ۳۵۰ هزار کارت اعتباری مرابحه


مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی درباره کارت اعتباری خرید کالای ایرانی اظهار داشت: تاکنون ۱۰۲ هزار کارت از طریق سه بانک صادر شده است.
میرمحمد صادقی خاطرنشان کرد کارت های اعتباری عام که براساس عقد مرابحه در قالب سه مبلغ ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی از ابتدای مهرماه صادر شده است، به ۳۵۰ هزار کارت رسیده است.

بانک های رفاه، ملی، تجارت، سپه، ملت، پست بانک، پارسیان، پاسارگاد، شهر، آینده، انصار و خاورمیانه، بانک های صادرکننده کارت های اعتباری طلایی، نقره ای و برنزی بوده اند.

میانگین نرخ سود بین بانکی ۱۸,۹ درصد


میرمحمد صادقی درباره مدیریت بازار بین بانکی تصریح کرد: پیش از این نرخ میانگین بازار بین بانکی حدود ۱۷ درصد بود که در حال حاضر این نرخ به ۱۸,۹ درصد افزایش یافته است؛ در این بازار نرخ هایی بیش از این نیز وجود دارد اما آنچه برای ما مهم است نرخ میانگین این بازار است و این بازار در اکثر موارد کوتاه مدت و یک روزه است.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در ادامه این نشست خبری درباره اقدامات صورت گرفته در بخش مسکن، گفت: خوشبختانه با همکاری وزارت راه و شهرسازی، بانک مسکن و بانک مرکزی اقدامات خوبی در بخش مسکن انجام شده و تصمیمات جدیدی نیز از سوی بانک مسکن برای بانک مرکزی ارسال شده تا بتوانیم به رونق بیشتر این بخش کمک کنیم.

این مقام مسئول درباره آمار مربوط به پرداخت تسهیلات ازدواج برای خرید کالا گفت: آمار دقیقی در حال حاضر از این موضوع ندارم اما با افزایش وام نقدی ۳ میلیون تومانی ازدواج، بسیاری از متقاضیان دریافت تسهیلات خرید کالای ازدواج انصراف داده و برای دریافت تسهیلات نقدی ۱۰ میلیون تومانی تقاضا کرده اند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر