بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر : ۱۷۱۳۹۲

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از اشخاص دچار خود نظام پنداری شده‌اند و هر گاه اهرم مبارزه با فساد به سمت آنان نشان می‌رود می‌گویند ارکان نظام متزلزل شده است.

به همراه چند نماینده دیگر تصویر فیش حقوق‌مان را منتشر می‌کنیم
به گزارشخبرداغبه نقل از ایسنا، محمود صادقی در مراسم فصل رویش که به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو و به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهیدان شانزده آذر اظهار کرد: آذر، ماهی آکنده از عطر شمیم آزادی و آزادگی است و روح عدالت‌طلبی و مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی بیش از 60 سال هنوز با آذر ماه در کشور جان تازه می‌گیرد.

وی ادامه داد: به دلیل تعلقات خاطر به حقوق و قانون اساسی همت خود را در مجلس شورای اسلامی بر حقوقی‌تر کردن فرآیندهای حاکم بر قوه مقننه قرار داده‌ام و تلاش می‌کنم به عنوان دانش‌اندوخته حقوق در تمام اتفاق‌هایی که قرار است بیافتد و افتاده بیش از هر چیز تکیه بر قانون کنم و به سهم خود قدمی برای ترویج فرهنگ قانونمداری بردارم، از این رو همچون بسیاری از جلسات دیگر محور مباحث خود را بر قانون اساسی قرار می‌دهم.

وی اظهار کرد: اهمیت قانون اساسی در کشورهای صاحب قانون اساسی بسیار زیاد است، در نهضت مشروطیت خواسته اصلی‌مان قانون اساسی خواهی بوده است و ویژگی مهم قانون اساسی این است که قدرت حاکم را در نظم قانونی قرار می‌دهد و قدرت را مشروط می‌کند.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به این‌که «در آن دوران شاه مجاز بوده هر آن‌چه را اراده می‌کرده است بر مردم براند اما پس از تدوین قانون اساسی و سپس متمم آن بنا شد قدرت در چارچوب قانون اساسی تعریف شود» گفت: دولت ایران در طول مبارزات خود به نظر می‌آید ارتقاء پیدا کرده و به سطح بالاتر در مسیر تکاملی خود رسیده است. از مقدمه قانون اساسی در قسمت‌های مختلف نگاه فرایندی به حرکت مبارزات مردم ایران و حرکت تکاملی مردم ایران به خوبی مشاهده می‌شود.

وی با بیان این‌که «گفتمانی که در قانون اساسی مشاهده می‌شود گفتمان گسستن از سیستم استبدادی به سمت سیستم دموکراسی است»، اظهار کرد: این ادبیات و این نحوه بیان دلالت بر آن دارد که حرکت مردم ایران از نظام استبدادی به سمت نظام دموکراتیک یک حرکت تکاملی و تدریجی است و به تعبیری یکشبه و چند ساله محقق نمی‌شود، البته این فرایند باید فرایندی روبه جلو باشد، راه بلندی در فراروی ملت ایران برای این حرکت تکاملی وجود دارد و این ما هستیم که باید این راه را در پیش روی خود همواره ببینیم و برای این حرکت فرآیندی و تکاملی حاضر به مبارزه و پرداخت هزینه باشیم.

وی اظهار کرد: من در جایی این موضوع را توئیت کردم که عده‌ای گفتند این که هنوز سخن از مبارزه می‌گوید تفکر چپ مارکسیستی است، خیر، منظور من مبارزه چریکی و... نیست، بلکه مبارزه مدنی مدنظر من است مبارزه ای که با افزایش آگاهی‌ها و از طریق سازوکار موجود در این متن که میثاق ملت ایران است شکل می گیرد و تداوم پیدا می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که «قانون اساسی در سال 1358 و به فاصله حدود 7 الی 8 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نوشته شده و با رفراندوم مردم به تصویب رسید»، گفت: بسیار خوب شد که قانون اساسی به فاصله‌ای کمتر از یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی نوشته شد گاهی می‌گویم اگر بعد از 40 سال این قانون را می‌نوشتیم معلوم نبود چه می‌نوشتیم.

وی افزود: دکتر بهشتی که از مدیران فرآیند تصویب قانون اساسی بوده است در 12 آذر 58 یعنی همان روز که که رفراندوم برگزار شده در نطقی بر اهمیت قانون اساسی تاکید می‌کند و می گوید ما با اکثریت قاطع به قانون اساسی جمهوری اسلامی رای دادیم ، تمام کسانی هم که به قانون اساسی رای داده‌اند باید ملتزم باشند که این قانون به عنوان مبنای هرگونه وحدت و حرکت از جانب خود آنان شناخته شود و مورد احترام و عمل قرار بگیرد. شهید بهشتی مردم را خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید مردم عزیز ایران کمترین بی‌اعتنایی به قانون اساسی‌تان را تحمل نکنید، در جامعه ای که به قانون اساسی خود ملت بی‌توجهی شود این خطر وجود دارد که استبدادها و ظلم‌‍‌ها در شکل‌های جدیدش و با ظاهرهای فریبنده که به فکر ما می‌رسد از نو در افق ایران آزاد شده و رخ بنماید و آزادی و استقلال و مردمی بودن نظام را در خطر بیاندازد، باید نسبت به هر گونه تخلف و تجاوز در قانون اساسی حساس باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با این‌که قانون اساسی تحت تاثیر و بر محور ایدئولوژی اسلامی وضع شده اما به نحو شایسته با مفاهیم حقوق بشری آمیخته شده و مفاهیم مدرن دنیای امروز را به گونه‌ای استادانه با تعالیم دینی تطبیق داده است.

صادقی با بیان این‌که «قانون اساسی یک حالت آرمانی پیدا کرده که برای تحقق و عملی کردن آن باید تلاش و مبارزه کنیم و روز به روز در جهت تحقق آن بیشتر جلو رویم»، گفت: قانون اساسی بنا بود کف خواسته‌های ما باشد و تکامل یابد اما حالا می‌گوییم سقف خواسته‌های ماست که باید با تلاش و مبارزه قانونی ومدنی روز به روز بتوانیم به آن نایل شویم.

وی گفت: گاهی یک ساعت سخنرانی می‌کنیم و فقط یک جمله از آن با تقطیع سایر جملات رسانه‌ای می شود، اگر من تعبیری در رابطه با دکتر بهشتی و قانون اساسی داشتم تعابیر مجازی بوده، به طور مثال حدیثی داریم که می گوید نمازی که همسایه مسجد می‌خواند نماز نیست مگر این‌که در مسجد خوانده شود، این حدیث نمی گوید اگر همسایه مسجد نماز خود را در خانه بخواند نماز نیست بلکه می گوید آن نماز نماز کامل نیست.

وی با بیان این‌که «عمل به قانون اساسی ناقص و غیر متوازن است و کامل نیست»، اظهار کرد: قانون اساسی در مورد اصول مربوط به مشارکت مردم در ساختار سیاسی واجتماعی به نحو شایسته است اما به این دلیل که ناقص اجرا شده گرفتار عدم توازن در جامعه هستیم که این عدم توازن آثار زیادی دارد و بیگانگی از ساختار حاکمیت، عدم امید به اصلاح امور و یاس از آینده ناشی از عدم اجرای کامل و متوازن قانون اساسی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که «در اردیبهشت سال 1380فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد از جانب مقام معظم رهبری صادر شده است»، افزود: در بند هفتم این فرمان آمده که در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود، هیچ فرد، نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود و هیچ شخص و نهادی نمی‎تواند با عذر انتصاب به این جانب و یا دیگر مسئولان کشور خود را از حساب کشی معاف شمارد، باید با فساد در هر جا و مسند برخورد یکسان صورت بگیرد. در حالی که مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند نباید از برخورد با افرادی که منتصب به ایشان هستند چشم پوشی شود و هیچ مسندی نباید خود را مصون و مستثنی کند اما ملاحظه می کنیم که برخی مسندها خود را مساوی با نظام می شمارند.

وی با تاکید بر این‌که «برخی از اشخاص دچار خود نظام پنداری شده‌اند و هر گاه اهرم مبارزه با فساد به سمت آنان نشان می‌رود می‌گویند ارکان نظام متزلزل شده است» ادامه داد: بعضی‌ وقت‌ها نیز استدلال می‌شود که این موضوع فتنه‌ای مربوط به هیلاری کلینتون، نتانیاهو و یا ترامپ است. برخی از افراد از خود نظام پنداری فراتر می روند و "خود ولی فقیه پنداری" دارند، ادعای ولایت از جانب کسانی که باید مطیع ولایت باشند بیش از هر چیزی به ولایت فقیه ضربه می‌زند.

وی درباره راه حل مبارزه با حقوق‌های نامتعارف نیز پیشنهاد داد: راه حل مبارزه با حقوق‌های نجومی این است که تمام مسئولین حقوق‌های خود را در اینترنت قرار دهند، با این کار نه نظام از بین می‌رود ونه آمریکا به ما تجاوز خواهد کرد.

صادقی در رابطه با حقوق دریافتی یک نماینده مجلس نیز ابراز عقیده کرد: به نظر من حقوق یک نماینده مجلس حقوق زیادی است، هنگامی که مطلبی را در این زمینه در یک کانال تلگرامی گذاشتم با هجمه نمایندگان دیگر روبرو شدم. به همراه چند نماینده دیگر تصویر فیش حقوق‌مان را در اینترنت خواهیم گذاشت اما بطور کلی در فیش حقوقی یک نماینده مجلس شورای اسلامی حق نمایندگی، حق تردد، مسکن و.. وجود دارد که جمع آن حدود17 تا 21 میلیون می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند که وکیل آنان چقدر دریافت می‌کند و این موضوع باید شفاف‌سازی شود، اما آن‌چه که بیشتر است رانت موقعیت است و اگر سازوکارهای درستی در این زمینه و همچنین شفافیتی وجود نداشته باشد حقوق‌های کهکشانی و نه نجومی ایجاد خواهد کرد ، در حال حاضر با فسادهای کهکشانی روبرو هستیم، گول حقوق‌های نجومی را نخورید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
نمایندگان نجومی بگیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
ای کاش دکتر صادقی, اسامی تعدادی از آقازاده ها را که بورسیه غیرقانونی با معدل کمتر از ۱۰ و مدرک سهمیه ای با رابطه بازی گرفتند به مردم معرفی کنند تا اگه در آینده ای نزدیک, این آقازاده های سهمیه ای یک پست ومقامی مثل مدیریت شرکت راه آهن را گرفتند و با سومدیریت خود موجبات مرگ ۴۶ نفر را فراهم کردند, مردم ایران بدانند چه بنیادی و چه ارگانی به آنها مجوز بورسیه خارج از کشور داده ؟
میثم
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
ای کاش این آقایون این قدر نهی از آمریکا نمی کردند که حالا فرزندانشان را برای تحصیل به آمریکا می فرستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
پرداخت حجم سنگینی از حقوق های نجومی برخی کارمندان و مدیران و بازنشستگان دولت, کمر اقتصاد ایران را شکسته و اگه همین الان ترمز افزایش حقوق های کارکنان دولت کشیده نشود, شاید به زودی اقتصاد ایران و صندوق های بازنشستگی را ورشکسته و بدهکار و نابود کند, باید افزایش حقوق سالانه برای کارمندان و مدیران و بازنشستگان دولت با حقوق بیش از ۴ میلیون تومان, ممنوع شود یعنی سال ۹۶ هیچ افزایش حقوقی نداشته باشند (حتی ۱۰ درصد هم به حقوق آنها اضافه نشود )
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
آره تو فقط به فکر مردمی جون خودت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
انگار سازمان بیمه تامین اجتماعی به تافته جدا بافته از دولت تبدیل شده و برای خودش افزایش حقوق بازنشستگان را خارج از مصوبات وزارت رفاه تصویب میکند بدون توجه به نرخ تورم بدون توجه به افزایش حقوق بازنشستگان دولت - باید باید امسال افزایش حقوق بازنشستگان دولت و صندوق بیمه تامین اجتماعی به یک نسب برابر 10 درصد باشد - بدون تبعیض بدون اختلاف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
مثل اینکه دولت هنوز به این استنباط نرسیده که اقتصاد ایران فلج شده و اگر یک تحرک ناچیزی وجود دارد به خاطر صادرات نفت و گاز و پتروشیمی هست - 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی ناتمام وجود دارد - اغلب طرح های ریلی و جاده سازی و بیمارستان سازی و مترو سازی و ... تعطیل شده و همه این ها به علت بودجه جاری بسیار سنگین دولت است که بودجه عمرانی و بودجه رفاهی مردم عادی را بلعیده - ساخت ورزشگاه و سالن های ورزشی و تفریحی به کندی پیش می رود - ساخت پارک ها و بوستان های جدید توسط شهرداری بسیار کم شده
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
چقدر دروغ عادی و ساده شده؟! در حالی که این نماینده میگوید حقوق ما بین ۱۷ تا ۲۱ میلیون است، ولی رئیس مجلس با ماست مالی موضوع میگوید حقوق نماینده ۵ میلیون است و بقیه پول اجاره دفتر و کارمند و ... میباشد! از این شخص میپرسم اجاره یک دفتر (با نظر به اینکه لزومی ندارد در بهترین نقاط شهر و گرانترین جا باشد) ۱ تا ۲ میلیون یک نفر هم کارمند یک میلیون! یک میلیون هم هزینه پذیرایی!! این ۴ میلیون، چرا به شعور مردم توهین میکنی آقای وکیل الدوله؟؟!!