بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد خبر : ۱۷۱۵۵۵

معاملات فرابورس ایران در آخرین روز آذرماه با نقل و انتقال 191 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و 335 میلیارد ریال در 12 هزار و 780 دفعه پایان پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در جریان معاملات امروز شاخص کل فرابورس نیز در ابتدا بیش از 4 واحد رشد کرد اما در ادامه رو به نزول گذاشت و در نهایت به رشد یک واحدی بسنده کرد. دو نماد «مارون» و «هرمز» تا سطح 3 واحد تاثیر مثبت بر آیفکس داشتند در حالی که معاملات منفی در نمادهای «شاوان»، «ذوب» و «دماوند» مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

در بازار سهام فرابورس نماد شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در حالی با بیشترین ارزش معامله روبه‌رو شد که نماد شرکت ریل پرداز سیر بالاترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص داد. در نماد چکاپا بالغ بر 10 میلیون سهم به ارزش 30 میلیارد ریال و در نماد حریل نزدیک به 13 میلیون سهم به ارزش 18 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت.

در جریان معاملات امروز سه شنبه نیز نمادهای «میهن»، «ثعمرا»، «کمرجان» و «قاسم» با بیشترین افزایش قیمت نزدیک به 5 درصد و نمادهای «غفارس»، «غمینو»، «شاوان» و «ساینا» با بالاترین افت قیمت نزدیک به 4 درصد روبه‌رو شدند.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از 808 هزار ورقه به ارزش 791 میلیارد ریال دادوستد شد که اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم با معامله بیش از 103 هزار ورقه به ارزش 89 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار به خود اختصاص داد.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز هر ورقه تسهیلات مسکن در محدوده قیمتی 711 تا 769 هزار ریال معامله شد و بالاترین قیمت این اوراق به تسه آبان 95 اختصاص یافت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر