بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
نائب رئیس هیأت مدیره صنایع شیمیایی سینا خبر داد:

بهره برداری از فاز دوم طرح توسعه "شسینا"

در حال حاضر فاز دوم تولید پارافرمالدئید به اتمام و بهره برداری رسیده و با راندمان بسیار مناسبی در حال فعالیت می باشد همچنین به زودی و طی دو هفته آینده دو فاز قدیمی پارافرمالدئید که به اورهال رفته بازسازی خواهد شد و تعداد واحدهای تولید این محصول به 4 واحد افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۱۷۱۵۶۱
نویسنده :
یارمحمدی

طی چند روز گذشته انتشار خبرها و شایعاتی مبنی بر تعدیل مثبت درآمد هر سهم "شسینا" و بهره برداری از طرح های توسعه این مجموعه روند قیمتی سهم را با صف خرید و رشد همراه کرده است.

در همین ارتباط نائب رئیس هیأت مدیره شرکت صنایع شیمیایی سینا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در حال حاضر فاز دوم تولید پارافرمالدئید به اتمام و بهره برداری رسیده و با راندمان بسیار مناسبی در حال فعالیت می باشد همچنین به زودی و طی دو هفته آینده دو فاز قدیمی پارافرمالدئید که به اورهال رفته بازسازی خواهد شد و تعداد واحدهای تولید این محصول به 4 واحد افزایش خواهد یافت.

فریدون مجلسی در ادامه افزود: تولیدات این 4 واحد نیاز صادراتی شرکت را تأمین می کند. در حال حاضر صادرات "شسینا" به کشورهای روسیه، بنگلادش و امارات انجام می گیرد و درصدد بازگرداندن بازارهای صادراتی قبل از تحریم ها همچون برزیل و بلژیک نیز هستیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بین دارایی و سرمایه ثبت شده شرکت عدم هماهنگی وجود دارد، چرا که در زمانی که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها همراه با معافیت مالیاتی مقرر بود، شرکت موفق به انجام این تجدید ارزیابی نشد. البته در صورتی که این امر صورت می گرفت نیز نقدینگی به شرکت وارد نمی شد اما در حال حاضر تصمیم بر آن است تا متناسب با نقدینگی مورد نیاز برای ایجاد تنوع در تولیدات شرکت افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و با انتشار حق تقدم در بازار سرمایه انجام گیرد.

مجلسی در خصوص این افزایش سرمایه توضیح داد: به نظر می رسد با توجه به شرایط شرکت افزایش سرمایه 100 درصدی که قبلاً در رابطه با آن صحبت شده بود، مبلغ مناسبی نباشد و بهتر است حداقل سرمایه شرکت 5 تا 10 برابر شود تا صنایع شیمیایی سینا بتواند روز به روز رو به گسترش و توسعه گام بردارد.

این مقام مسئول تأکید کرد: با این شرایط صاحبان سهام شرکت و هیأت مدیره پیگیر انجام افزایش سرمایه شرکت هستند و از طرفی در برنامه دارند تا به دو هدف مهم دیگر نیز دست یابند.

مجلسی در خاتمه در رابطه با این دو هدف با اهمیت "شسینا" اظهار داشت: هدف اول افزودن دو واحد جدید پارافرمالدئید به چرخه تولید شرکت می باشد که در حال حاضر امکاناتی همچون سالن تولید و برج های خنک کننده فراهم است و تنها مرحله ساخت و نصب این دو واحد باقی مانده است. در رابطه با هدف دوم می توان به اصلاح روشن تولید فرمالدئید اشاره کرد. در حال حاضر شرکت دو برج تولید فرمالین دارد که با تغییر روشن تولید این محصول سودآوری شرکت افزایش و مصرف متانول کاهش خواهد یافت و از جمله برنامه های با اهمیت "شسینا" می باشد و نکته مهم آن است که اجرای هدف دوم نیاز به صرف سرمایه زیادی ندارد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر