بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

"خبهمن" و سناریوهای صعود

در نماد "خبهمن" به لحاظ تکنیکی شاهد رسیدن قیمت به محدوده حمایتی مهمی هستیم که می‌تواند بنا بر دلایل تکنیکی متعددی، موجبات برگشت قیمت به مسیر صعودی را فراهم آورد. در تحلیل امروز با نگاهی به آخرین وضعیت این نماد، به بررسی پتانسیل‌های تکنیکی آن پرداخته‌ایم.
کد خبر : ۱۷۲۰۳۹
بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، گروه بهمن در ابتدای سال مالی جاری ۳۳۹ ریال سود پیشبینی کرد اما آن‌را به ۲۳۷ ریال در گزارش‌های بعدی کاهش داد. این هلدینگ خودرویی که در سال گذشته ۲۹۷ ریال سود محقق کرده است که با کاهش سرمایه گذاری مواجه شد اما ذکر دلایل آن با اهمیت است:

۲۰ درصد از سود شرکت وابسته به تقسیم سود خدیزل بوده است که با سود ۷۸۵ ریالی هر سهم این شرکت، پیش‌بینی تقسیم ۶۰۰ ریال وجود داشته است اما در گزارش جدید بدون کاهش eps سود تقسیمی به ۴۰۰ ریال تنزل یافته است.

بهمن موتور که بخش اعظم فروش خودرویی شرکت را انجام می‌دهد، سود هر سهم خود را از ۳۷۱ ريال به ۲۸۰ ریال در گزارش جدید کاهش می‌دهد و این منجر به کاهش ۲۲۵ میلیارد ريالی سود خالص خبهمن می‌شود.

بازرگانی کارآمد ابریشم که ۲۱۱ میلیارد ريال سود تقسیمی برای شرکت اصلی داشت در گزارش بعدی زیان ده معرفی می‌شود.

دست آخر اینکه سود تلفیقی مربوط به صاحبان سهام اصلی در سطح ۲۷۳ میلیارد تومان پیشبینی شده که در ۶ ماه نخست، ۲۱۷ میلیارد تومان از آن( به علت تحقق اندک هزینه مالی) پوشش یافته است. این در حالی است که سود خالص خبهمن ۱۲۰ میلیارد تومان پیشبینی شده است. بنابراین با توجه به تبدیل خبهمن به یک هلدینگ و اهمیت NAV در تصمیم گیری ها، به نظر می‌رسد که هم اکنون سود تلفیقی بیش از سود شرکت اصلی می‌بایستی مد نظر واقع شود. لذا خبهمن شرکتی با ارزش بازار ۹۳۰ میلیارد تومان و سود تلفیقی ۲۷۳ میلیارد تومانی است که می‌تواند یک گزینه سرمایه گذاری مطلوب در یک دیدگاه بلند مدتی باشد.

از منظر تکنیکی و با توجه به آرایش امواج الیوت قیمت هر سهم خبهمن پس از اتمام یک حرکت 5 موجی صعودی در مسیر اصلاحی قرار گرفته و با تکمیل حرکت سه موجی ABC در حال پایان بخشیدن به اصلاح قیمتی خود می‌باشد. از طرفی دیگر قیمت در حال تکمیل الگوی هارمونیک گارتلی می‌باشد. از این رو انتظار می‌رود قیمت در محدوده PRZ مورد اشاره حمایت شده و با افزایش تقاضا برای خرید سهم موجبات رشد قیمتی سهم فراهم گردد.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: آدنا طروسیان

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
DENMARK
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
دفعه پیش راجع به ونفت درقیمت 225تومن نوشتیدالبته خریدهای ماهم از223تومن تا232تومن بودوتصوربودکف سهم همیننجاست اماازهمون قیمت تقریبا25درصدافت داشته وهنوزهم درقیمتهای پایین که تواین سه سال بی سابقه بوده درجامی زنه البته خبهمن دیگه ازاول سال 43درصدافت کرده وواقعاقیمتش بسیارپایین اومده عیبش اینه که مثل شترمرغه باخودرویهامیادپایین امابالارفتنش بهانه پرتفوی غیرخودرویشه وتنهادرصدی ازرشداونهاروداره امیدوارم زودتربه اوج 327چندماه قبل وحتی 340تومن 92وبیشتربرسه البته اوضاع بازاربه گونه ای است که قیمت خیلی سهمهاکف چهارساله حتی کفهای جدیده نمونه اش وپتروکف 3سال ونه ماهه وشاراک پارسان وتاپیکوفقط 10درصدازکف بالاترنددرحالیکه 100تا200درصدهم باسقف فاصله دارندبه علاوه ساختمانیهاوسرمایه گذاریهاهم قیمت بسیارنازلی دارندمثلاثتران ثباغ وثغرب درچندسال گذشته چنین قیمتهای نازلی رانداشتندو200درصدهم تاسقف خودفاصله دارندپالایشیهای اصلی هم خودتون چندماه پیش کفشون روهمین قیمتی دانستیدکه الان هستندشبندروشپناالبته شتران ازاون موقع سقوط ازادداشته ورسیدنشون به قیمتهای اوج هم رشد200درصدی رومی طلبه