بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
مدیرعامل کارگزاری بانک سامان عنوان کرد:

تزریق نقدینگی به بورس مسکنی کوتاه مدت

اگر این نقدینگی در روند نزولی به بازار تزریق شود تنها در کوتاه مدت می تواند همچون مسکنی عمل کند و با ایجاد تقاضا باعث تغییر در روند بازار شود.
کد خبر : ۱۷۲۱۵۲
نویسنده :
یارمحمدی

صندوق های با درآمد ثابت با هدفی ویژه و مشخص به مشتریان معرفی شده و بر اساس تعریف ارائه شده مردم اقدام به سرمایه گذاری در این صندوق ها کرده اند. حال با توجه به الزام 5 درصدی تزریق منابع این صندوق ها در بازار سهام در دو دیدگاه کوتاه مدت و بلند مدت می تواند بر بازار سهام و بازدهی خود این صندوق های با درآمد ثابت اثر گذار باشد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: اگر این نقدینگی در روند نزولی به بازار تزریق شود تنها در کوتاه مدت می تواند همچون مسکنی عمل کند و با ایجاد تقاضا باعث تغییر در روند بازار شود. اما اثر آن در بلند مدت پایدار نخواهد بود، چرا که اگر مشکل بازار سرمایه کمبود نقدینگی می باشد پس چرا به این شکل به اوراق بدهی توجه شده است؟

حمیدرضا مهرآور در ادامه افزود: این درست است که در اغلب کشورهای دنیا با بازارهای سرمایه پیشرفته دو سوم حجم بازار سرمایه را بازار بدهی به خود اختصاص داده است اما بازار سهامشان همچون بازار سهام کشور ما کم عمق نیست. در ایران بازار بدهی با بازدهی ثابت و مشخص اینقدر مورد توجه قرار گرفته است و بخشی از نقدینگی بازار سهام را نیز به خود جذب می کند.

وی تأکید کرد: اگر این نقدینگی در بازار صعودی به سهام تزریق گردد بازدهی سهام نسبت به اوراق مشارکت افزایش خواهد یافت و جذابیت آن نیز بیشتر خواهد شد اما حال که روند صعودی نیست و اوراق بدهی نیز بازدهی های جذابی دارند موجب سردرگمی سرمایه گذاران خواهد شد.

مهرآور در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا شما حاضر به تزریق نقدینگی از طریق صندوق با درآمد ثابت تحت مدیریت خود به بازار سهام هستید یا خیر؟ گفت: در درجه اول انجام این تصمیم به شرایط کلی بازار بستگی دارد اما در حال حاضر اگر الزامی وجود نداشته باشد با توجه به تعریف صندوق با درآمد ثابت و روند نزولی بازار سهام حاضر به تزریق نقدینگی در بازار سهام نیستیم چرا وظیفه مدیر صندوق این است که بازدهی بالاتری برای سرمایه گذاران خود ایجاد کند آن هم از طریق که سرمایه آنها کمترین ریسک را تحمل کند.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه تأکید کرد: تزریق نقدینگی به بازار سهام با وجود این الزام 5 درصدی برای مدت زمان کوتاهی برای بازار سهام موثر خواهد بود و همچون مسکنی باعث بهبود شرایط در کوتاه مدت می شود اما در بلند مدت نمی تواند روندی صعودی و پایدار ایجاد کند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر