بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مستطيل شيشه اي تالار

فرش قرمز پیش پای فرانسوی ها

معاملات بازار سرمایه طی روز جاری با روند منفی اغلب سهام شرکت ها سپری شد و در این بین تنها گروه هایی همچون خودرو، قطعه سازان و برخی از تک نمادها از گزند روند نزولی بورس در امان ماندند.
کد خبر : ۱۷۲۵۸۱
نویسنده :
جمشیدی

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.11.10 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 6 واحد افزایش به رقم 54991 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 78 واحد کاهش عدد 166303 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 2 واحد کاهش به رقم 27193 واحد رسيد.

همچنین در این روز "پارسان" با 28 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وغدیر" با 29 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 7 واحد افزایش به رقم 844 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1437 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1696 میلیارد ریال رسید.

معاملات بازار سرمایه طی روز جاری با روند منفی اغلب سهام شرکت ها سپری شد و در این بین تنها گروه هایی همچون خودرو، قطعه سازان و برخی از تک نمادها از گزند روند نزولی بورس در امان ماندند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز شاخص کل بورس به واسطه تقابل نمادهای اثر گذار بر نماگر بازار سرمایه همچون "وغدیر"، "پارسان"، "خساپا"، "فولاد"، "شخارک"، "همراه" و "جم" افت شش واحدی را به ثبت رساند و در جریان معاملات روز جاری در حالی معاملات به ارزش 143 میلیارد تومان در بورس رقم خورد که بیشترین ارزش معاملات به اوراق مشارکت مشهد، معاملات بلوکی "فاذر"، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و نیز معاملات "پارند"، "خساپا" و "خودرو" اختصاص پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، اهالی بازار سرمایه امروز در گروه خودرو و قطعه ساز شاهد افزایش تقاضا برای خرید سهام بودند و سهامداران این گروه بویژه قطعه سازان در حالیکه کلیت بازار روند منفی سپری می کرد در آستانه ورود هیأت فرانسوی به ایران و زمزمه انعقاد چند قرارداد میان شرکت های خودرو ساز ایرانی و فرانسوی به استقبال رفتند و در پی آن گروه خودرو نسبت به روزهای گذشته اندکی پر تقاضا ظاهر شد تا فرش قرمز پیش پای فرانسوی پهن کنند.

در گروه پتروشیمی نیز سهام چند شرکت پتروشیمی همچون "شخارک"، "زاگرس" و "پارسان" با رشد قیمتی و افزایش تقاضا مواجه شدند و تا تشکیل صف خرید سهام نیز پیش رفتند. در این شرایط دقایقی پیش شرکت پتروشیمی زاگرس گزارش عملکرد 9 ماهه سال مالی جاری خود را با اعلام تعدیل مثبت 44 درصدی سود برآوردی و پوشش 55 درصدی آن ارائه نمود و دلیل افزایش تقاضا برای سهام این شرکت را آشکار کرد. در این بین برخی از اهالی بازار سرمایه معتقدند که شرکت پتروشیمی خارک و سایر هم گروهی های آن نیز از پتانسیل اعلام تعدیل سود برخوردارند.

بانک ملت در دقایق ابتدایی معاملات امروز نامه شفاف سازی در خصوص شایعات مطرح شده پیرامون ادغام بانک ملت و سرمایه را روی سامانه کدال فرستاد و طی آن مدیرعامل این بانک ضمن تکذیب موضوع مذکور اعلام نمود که حتی برنامه هایی جهت جمع آوری شعب بانک ملت نیز در نظر دارد. سهام این بانک همچون روز گذشته در مدار منفی معامله شد که البته امروز نسبت به روزهای گذشته فشار فروش سهام در این نماد کمتر بود.

در گروه پالایشی نیز در حالی اخباری مبنی بر آتش سوزی یکی از مخازن شرکت پالایش نفت تهران در رسانه ها و فضای مجازی دست به دست شد که پس از ساعاتی مدیر مالی این مجموعه که نماد آن نیز متوقف است، طی ارسال نامه ای روی سامانه کدال ضمن تکذیب اخبار مذکور اعلام داشت که آتش سوزی مربوط به یکی از مخازن شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تهران است و تمامی فعالیت های عملیاتی این واحد پالایشی طبق روال همیشگی در جریان است.

هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس نیز از حضور این مجموعه در قالب یک کنسرسیوم سه نفره در مزایده 80 درصد سهام شرکت پتروشیمی دماوند طی چهارم بهمن ماه سال 95 خبر داد و اعلام داشت که طی آن "فارس" به عنوان برنده تملک 5.37 درصد میزان عرضه معادل 30 درصد کل سهام شرکت پتروشیمی دماوند برگزیده شده است و در این حال این موضوع آثار مالی بر وضعیت عملیاتی و سودآوری بزرگترین هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در پی ندارد.

در پایان این گزارش می افزاید، به نظر می رسد با توجه به ورود هیأت فرانسوی به کشورمان و احتمال مذاکرات شرکت های ایرانی و فرانسوی پیرامون همکاری مشترک در حوزه های مختلف بویژه گروه خودرو بعنوان یکی از گروه های مورد وثوق اهالی بازار سرمایه می بایست به انتظار انتشار اخبار خوشایند در این باره طی روزهای آتی باشیم تا در نهایت انتظار سهامداران برای تحقق وعده های مدیران ارشد و صاحبان صنایع در گروه خودرو در راستای همکاری مشترک با خودروسازان خارجی رنگ واقعیت به خود بگیرد و با اقبال دوباره سهامداران به این گروه و تسری یافتن آن به کلیت بازار سرمایه جان تازه ای به این بازار بخشیده شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
منتظری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
سلام
لطفا پیگیری بفرمایید که به چه دلیل نماد شبریز بازگشایی نمیشود و چرا مسولین سازمان بورس با بسته نگه داشتن طولانی مدت این نماد به دنبال بوجود آوردن بحرانی مانند بحران نمادهای بانکی در این نماد هستند!؟ سهامداران چه گناهی کردن که باید پولشون توی این سهم ها بلوکه بمونه و بعد از چند ماه به دلیل بسته شدن طولانی مدت سهم با افت بسیار زیاد به پولشون برسن!
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
يعني وزير خارجه فرانسه چه گلي ميخاد بر سر خودرويي بزند بابا انها خودشان غرق در فلاكتند
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
انشاالله به همین زودی خسارت این جماعت ضعیف جبران شود میشود امیدوار بود به چند دلیل اولی انتخابات پیش رو /دومی به دلیل توافق با فرانسویها /سومی توافق با آلمانیها / چهارمی فروش نفت با تولید زیاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۵
خیانتکارترین کشور در حق ایرانیان همین فرانسوی ها هستند

سنگ اندازی در برجام تا زمانی که ایران مجبور شد به این شغال باج بدهد

قرارداد پژو و اجبار ایران به خرید قطعات ... تازه هنگام تحریمها هم زد زیر قراردادش

فروش خونهای الوده به ایدز به ایرانیان, جان بردران و خواهران ما از سگهایشان هم برایشان کمتر است

خیانت شرکت توتال به ایران در قرارداد اکتشاف پارس جنوبی ... لایه های نفتی مهمی را به نفع قطریها از ایرانیان پنهان کرده بود.. وپنهان کردن این لایه ها منجر به خالی کردن هرچه بیشتر قطر از این لایه های نفتی شد

کمک به عراق در جنگ و حمایت از تروریستهای منافق

دوشیدن پول ایرانیان با قراردادهای محرمانه ایرباس و پژو .و...
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
شما رفتید که میگوید غرق درفلاکتند اشتباه نمی کنید فرانسه دراروپاست نه در افریقا