بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۸
کد خبر : ۱۷۳۶۵

رييس اداره نظارت بر ناشران بورسي سازمان بورس و اوراق بهادار دلايل افزايش تعداد نمادهاي معاملاتي متوقف در بورس اوراق بهادار تهران را تشريح کرد.

به گزارش ايسنا، امير حمزه مالمير اظهار كرد: سال مالي حدود 12 درصد از شرکت‌هاي پذيرفته شده در بورس پايان شهريور ماه است که عمده اين شرکت‌ها مجامع خود را در ماه‌هاي آذر و دي برگزار مي‌كنند.

وي ادامه داد: به همين علت نماد معاملاتي حدود20 شرکت‌ (توقف نماد معاملاتي آنها حدود10 روز است ) به منظور برگزاري مجمع طي روزهاي اخير متوقف شده‌اند.

مالمير افزود: نماد معاملاتي برخي از شرکت‌ها نيز به منظور برگزاري مجمع جهت اصلاح اساسنامه، تصويب افزايش سرمايه و يا انتخاب اعضاي هيات‌مديره متوقف شده است.

وي خاطر نشان کرد: سال مالي بيش از 75 درصد از شرکت‌هاي پذيرفته شده در بورس پايان اسفند ماه است که مجامع آنها عمدتا در خرداد و تيرماه برگزار مي‌شود.

مالمير ادامه داد: نماد تعدادي از شرکت‌ها نيز به علت تعديل پيش‌بيني درآمد هر سهم متوقف شده که اميد است با پيگيري‌هاي انجام‌شده و دريافت اطلاعات مناسب از شرکت‌ها و انعکاس به بازار، نماد معاملاتي آن‌ها از حالت توقف خارج شود.

وي در مورد شرکت‌هايي که نمادشان بيش از يک ماه متوقف است، گفت: عمده اين شرکت‌ها از بازار غيررسمي به بازار دوم منتقل شده‌اند. برخي از اين شرکت‌ها به دليل اظهارنظر مردود و يا عدم اظهارنظر حسابرس متوقف شده‌اند و مادامي‌که اظهارنظر حسابرس مقبول و يا حداقل مشروط نباشد، امکان بازگشايي نماد معاملاتي آنها وجود ندارد.

رييس اداره نظارت بر ناشران بورس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برخي ديگر از شرکت‌ها داراي اطلاعات شفاف نيستند که تعدادي از آن‌ها با توجه به تعاملات انجام‌شده به زودي اطلاعاتشان دريافت و به بازار منعکس خواهد شد تا نماد آن‌ها از حالت توقف خارج شود.

بنا بر اعلام پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه، وي خاطرنشان کرد: پيگيري‌هاي لازم براي دريافت اطلاعات از ساير شرکت‌ها و رفع توقف نماد معاملاتي آنها در دستور کار اين اداره است که اميدواريم در آينده نزديک شاهد بازگشايي تعداد بيشتري از اين نمادها باشيم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر