بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۱
در حالي كه ايران در سال 2005 توانسته بود در ميان 50 كشور اول جهان از نظر ميزان حجم فعاليت ليزينگ قرار گيرد اما بواسطه تغيير سياست هاي كشور در اين زمينه اين روند تغيير كرده و از آن سال تاكنون شاهد كاهش حجم فعاليت ليزينگ در كشور هستيم .
کد خبر : ۱۷۳۸۵

آمار عمليات ليزينگ در مناطق مختلف جهان نشان مي دهد كه در سال 2006 كه كل فعاليت مؤسسات ليزينگ بالغ بر 633 ميليارد دلار بوده و اروپا توانسته از رقيب ديرينه خود امريكا در اين زمينه پيشي بگيرد . اين ميزان نسبت به سال 2005 رشدي 12.5 درصدي را تجربه كرد . اين روند در سالهاي 2007 و 2008 نيز به همين منوال ادامه داشته است .

به گزارش بورس نيوز ؛ در حالي كه ايران در سال 2005 توانسته بود در ميان 50 كشور اول جهان از نظر ميزان حجم فعاليت ليزينگ قرار گيرد اما بواسطه تغيير سياست هاي كشور در اين زمينه اين روند تغيير كرده و از آن سال تاكنون شاهد كاهش حجم فعاليت ليزينگ در كشور هستيم .

اما چندي است كه بنظر مي رسد سياست گذاران اقتصادي كشور مجدداً به اين نوع فعاليت توجه كرده اند و اخيراً نيز چند شركت ليزينگي توانسته اند مجوز بانك مركز ی را اخذ نمايند .

به گزارش بورس نيوز ؛ شركت ليزينگ آريادانا يكي از شركتهايي است كه در كشور مشغول به ارايه خدمات ليزينگي مي باشد كه اخيراً نيز موفق به اخذ مجوز از بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران شده است.

فعاليت اصلي اين شركت در زمينه ارايه تسهيلات براي خريد خودرو مي باشد . اين شركت فعاليت خود را در سال 1383 آغاز كرده است . خودروهاي سبك ، سنگين و نيمه سنگين جزو محصولاتي است كه اين شركت در غالب ليزينگ به مشتريان خود عرضه مي نمايند .

گروه مالي ايرانيان ، سرمايه گذاري حافظ اعتماد و سرمايه گذاري زعيم ، سهامداران عمده اين شركت محسوب مي گردند .

مسئولين اين شركت نيز اخيراً اعلام كرده اند كه قصد تقويت نقش اين شركت را در بازارهاي مالي كشور دارند .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر