بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۸
کد خبر : ۱۷۴۷۳

 خبرگزاري فارس: يك مقام مسئول از دستور رئيس جمهوري براي توقف واگذاري شركت نفتي پتروايران به بخش خصوصي تا تعيين تكليف پروژه‌ها و طرحهاي آن خبر داد.

اين مقام مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در خصوص آخرين وضعيت واگذاري شركت پتروايران اظهار داشت: هنوز تصميم نهايي براي واگذاري اين شركت اتخاذ نشده و به عقيده برخي مديران، اين شركت غيرقابل واگذاري است.
وي افزود: اين شركت داراي چندين پروژه ملي نظير قرارداد با بلاروس و يا قرارداد احداث خط لوله انتقال گاز ميدان سلمان به سكوي سيري است كه بايد در يك چارچوب زماني اين پروژه را از شركت بگيرند، پس از آن به بررسي پروژه‌هاي بالادستي شركت پرداخته وسپس به موضوع واگذاري شركت بپردازند.
به گفته وي رئيس جمهور به منظور جلوگيري از تضييع حقوق بيت المال دستور داده تا روشن شدن وضعيت اين شركت و پروژه‌هاي ملي آن از واگذاري آن خودداري شود.
به گزارش فارس، شركت پتروايران يكي از شركت هاي نفتي مشمول اصل 44 قانون اساسي است كه با تصويب هيات عالي واگذاري، مقرر شده به صورت مزايده واگذار شود.
اسماعيل غلامي معاون سازمان خصوصي‌سازي پيش از اين با اشاره به انجام اين مزايده و مشخص شدن برنده آن گفته بود: برنده مزايده، شركت دانا انرژي يكي از شركت هاي خصوصي سرمايه‌گذار در صنايع بالادستي نفت و گاز مي‌باشد.
به گفته وي، ارزش و قيمت كارشناسي و پايه براي اين شركت 107 ميليارد تومان بود كه در نهايت به مبلغ 110 ميليارد تومان به فروش رفت. نظر و قيمت تعيين شده از سوي شركت‌هاي نفت نيز حدود همين رقم بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر