بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
نماینده مردم لنگرود گفت:‌ واردات مرغ و نهادهای دام وطیور همه در دست یک نفر است.
کد خبر : ۱۷۵۱۱۵
به گزارش بورس نیوز، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در جریان طرح سوالات خود از وزیر کشاورزی در جلسه امروز(چهارشنبه 29 فروردین) گفت: سوال بنده در سه محور برنج، ابریشم،گندم و افزایش واردات دسته‌بندی می‌شود. وارداتی که کشور ما را بیچاره کرده است.

نماینده لنگرود افزود: زمانی وزی کشاورزی درباره واردات می‌گفت که اختیار با وزارت بازرگانی است.ما در مجلس این اختیار را به وزارت کشاورزی دادیم، ولی هنوز اتفاقی رخ نداده است.با وجود اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی قرار داریم، شاهد واردات بی‌رویه در کشور هستیم.

لاهوتی خطاب به وزیر کشاورزی گفت: آقای وزیر شما روزی گفتید که نیاز سالانه هر ایرانی به برنج 36 کیلو است که جمع آن 2 میلیون و 800 هزار تن گندم و برنج می‌شود. ما در کشور سالانه 2 میلیون و 400 هزار تن تولید برنج داریم؛ یعنی باقیمانده نیازمان در کشور 500 هزار تن است، اما بیش از 3 میلیون تن برنج وارد کشور می‌شود. گندم را کیلویی 800 تومان وارد کشور می‌کنند و بعد آن را با ماسه مخلوط کرده و کیلویی 1320 تومان می‌فروشند. بعد از آن هم جشن خودکفایی گندم می‌گیرند که ظلم به مردم است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس افزود:‌ در بخش ابریشم نیز وضعیت همین گونه است. روزی 1100 تا 1500 تن ابریشم در کشور تولید می‌کردیم و تعرفه واردات 200 درصد بود، اکنون تعرفه واردات ابریشم به 15 درصد رسیده است؛ این یعنی ابریشم با تعرفه صفر وارد می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما در کشورمان با واردات، این گونه برخورد می‌کنیم از آن طرف در آمریکا تعرفه کالای چینی را بالا آورده و محدودیت ایجاد می‌کنند. آقای وزیر پاسخ مردم را بدهید که می‌خواهید با این وضع واردات چه کنید؟

وی با اشاره به واردات موز با تعرفه 5 درصد گفت: تعرفه واردات موز آنقدر پایین آمده که در سبد غذایی مردم جای سیب و پرتقال را گرفته است. این باعث شده حدود 500 هزار تن سیب در سردخانه‌ها روی دست کشاورز بماند. سیبی که برای کشاورز کیلویی 1500 تومان تمام می‌شود ولی از او کیلویی 500 تومان هم نمی‌خرند.

لاهوتی با بیان اینکه نباید واردات و صادرات در انحصار یک نفر باشد، گفت: واردات مرغ و نهادهای دام وطیور همه در دست یک نفر است. این وضعیت باعث شده که تولید دام از 320 میلیون تن در زمان آغاز وزارت آقای حجتی امروز به 65 میلیون تن برسد؛ وارداتی که تنها توسط 4 نفر انجام می‌شود و گوشت را از برزیل به کشور وارد می‌کنند.

به گزارش تسنیم، وی اضافه کرد:7 هزار تن از باغات چای، 4 هزار تن از باغات توت و 3 هزار تن از باغات برنج تبدیل به ویلا شده است؛ این یعنی شما کشاورزان ما را تبدیل به سرایدار پولدارها و سرمایه‌دارها کرده‌اید.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
مسعود مدلل از نزدیکان آیت الله مکارم شیرازی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
انحصار واردات = فساد و بی عدالتی = رانت خواری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
قاچاقچیها کارت بازرگانی یه زن روستاییو 100 هزار تومن خریدن و باهاش 700 پورشه وارد کردن. حالا این خانم مسن مجبوره مالیات سنگینی بدهد.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
قاچاقچیها کارت بازرگانی یه زن روستاییو 100 هزار تومن خریدن و باهاش 700 پورشه وارد کردن. حالا این خانم مسن مجبوره مالیات سنگینی بدهد.