بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
شرکت بورس اوراق بهادار تهران، شرایط جدید معامله سهام شرکت کنتورسازی را با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد.
کد خبر : ۱۷۵۵۱۱
به گزارش بورس نیوز، معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت : سهامداران حقیقی شرکت کنتورسازی ایران می توانند بر اساس مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر اجازه انجام معاملات در خارج از ساعت معاملاتی، برای فروش سهام خود علاوه بر فروش مرحله قبل، پس از مراجعه به یکی از شعب شرکت های کارگزاری عضو شرکت بورس نسبت به ارائه دستور فروش و تکمیل تعهدنامه واگذاری سهام اقدام کنند.

بر اساس این اطلاعیه، فروش سهام شرکت کنتورسازی حداکثر 7000 سهم است و در صورتی که منابع تامین شده از سوی خریداران کافی نباشد خرید از کمترین سفارش فروش آغاز و بر اساس میزان عرضه، حداکثر سهم قابل خرید از افراد متناسب با میزان منابع تامین شده از سوی خریداران مشخص می شود.

همچنین قیمت خرید هر سهم مبلغ ۲۱.۰۷۵ ریال تعیین شده است. افزون بر این، نوع سفارش فروش سهام کنتورسازی از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی است.
این اطلاعیه می افزاید: ورود سفارش فروش سهام کنتورسازی برای مشتریان آنلاین امکانپذیر نیست.

این گزارش می افزاید: مهلت ورود سفارش فروش در سامانه در نماد «آکنتور۲» از روز جاری چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه الی ۱۹ اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز کاری از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۵ از سوی معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران تعیین شده است.

تاکید فدراسیون جهانی بورس ها بر تغییر اهداف بورس ها

بر اساس گزارش فدراسیون جهانی بورس ها، تا پیش از آغاز بحران مالی در جهان، هدف قانون گذاران بازار سرمایه بر ایجاد شفافیت، رقابت و شرایط برابر رقابت متمرکز بود.

در آن مقطع زمانی، هدف اصلی قانون گذاران، ایجاد بازاری جهت ارایه خدمات مالی بود. این در حالی است که پس از وقوع بحران مالی، هدف بورس ها بر پایداری بازارهای مالی و به کارگیری اصول و قواعد گروه بیست تغییر کرد.

ایجاد یکپارچگی و ثبات مالی فعالان از نقش های با اهمیت زیر ساخت های بازار مالی به شمار می آید این در حالی است که از سال 2015 به بعد، تمرکز بازارهای مالی بر ایجاد شغل و رشد پایدار معطوف شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تغییر مورد اشاره گامی بزرگ در راستای­­ خلق مشوق های اقتصادی بجای تحمیل ممنوعیت ها به شمار می آید. انتظار می رود اعمال تغییرات عنوان شده، به ارتقای کارایی و رقابت بیشتر بازار های مالی منتج شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر