بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
احتمال افزایش درآمدهای نفتی در پی تهدیدهای تو خالی ترامپ و هم‌چنین زمزمه‌های بالا رفتن تا ۲۰ درصد حقوق کارمندان از اخبار امیدوارکننده امروز بود. در سوی مقابل اما ادامه‌ی ریزش بورس، انباشت تقاضای مسکن و کم‌آبی بی‌سابقه در برخی استان‌ها آزرده کننده بود.
کد خبر : ۱۷۵۷۵۱
به گزارش بورس نیوز، مجلس می‌گوید حقوق کارمندان باید تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند؛ دولت پنجم اردیبهشت‌ماه میزان افزایش حقوق کارمندان را ۶ تا ۱۲ درصد تعیین کرد. نمایندگان مجلس، این مصوبه را غیرقانونی می‌دانند و می‌گویند دولت باید حقوق رده‌های پایین‌تر که دریافتی کمتری دارند، بیشتر افزایش داده و رده‌هایی که دریافتی بالاتری دارند از رشد کمتر و یا حتی نزدیک به صفر برخوردار باشند.

بر این اساس افزایش حقوق باید بین ۲ تا ۲۰ درصد باشد. بعد از آن‌که ۶ اردیبهشت‌ماه رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، مصوبه هیات دولت در مورد تعیین افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۹۷ را تخلف قانونی دانسته و گفته بود این مصوبه با قانون بودجه سال ۹۷ که از سوی دولت ابلاغ شده، تفاوت دارد، امروز خبر رسید که نمایندگان در حال رایزنی بوده و به زودی ممکن است این اصلاح انجام شود.

 به گزارش ایسنا، افزایش تا ۲۰ درصد حقوق در شرایطی که بسیاری از فعالان اقتصادی، هنوز نرخ رسمی ۴۲۰۰ تومانی را نپذیرفته‌اند می‌تواند معقول‌تر باشد. همین حالا هم از گوشه و کنار شنیده می‌شود که قیمت برخی کالاها از نرخ تورم بالاتر رفته و بنابراین طبیعی است که قدرت خرید دهک‌های پایین جامعه تقویت شود.
اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر