بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
مدیر عملیات بازار و اعضا فرابورس در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بازار گردان اوراق مسکن بانک ملی تاکنون تعیین نشده/ رونمایی از خریدار رفاه در ۱۷اردیبهشت

مدیر عملیات بازار و اعضا فرابورس با اشاره به عرضه بلوک 2/29 درصدی فروشگاه زنجیره ای رفاه از سوی بیمه مرکزی وشرکت سهامی بیمه ایران گفت: این معامله انجام شده وپس از ثبت نام خریداربلوک در ترکیب سهامداری رفاه تا روز 17 اردیبهشت قطعیت خواهد یافت.
کد خبر : ۱۷۵۷۸۳
افسانه اروجی ‎مدیر عملیات بازار و اعضا فرابورس در گفت‌وگو با بورس نیوز، در مورد عرضه های اولیه امسال نیز گفت: بعضی از شرکت ها درمراحل پایانی قرارپذیرش بوده ولی با توجه به نزدیکی فصل مجامع و پایان سال مالی شرکت‌ها و همچنین طبق نظر سازمان، شرکت هایی که 29/12/96 پایان سال مالی آنها بوده پس از تکمیل صورت جلسه مجمع و صورتهای مالی حسابرسی شده منتهی به پایان اسفند، نام این شرکت ها اعلام خواهد شد.

‎اروجی همچنین با اشاره به دستور العمل جدید درباره فرآیند عرضه اولیه های امسال پذیرش و حذف EPS گفت: در عرضه های اولیه باید بازار گردان ، متعهد پذیره نویسی و همچنین صورت های مالی 3 ماهه، 6 ماهه و 9 ماهه و 12 ماهه ارایه و صورت های مالی 6 ماهه و 12 ماهه نیرباید به صورت حسابرسی شده باشد ودر صورت برگزاری مجمع باید اطلاعات مجمع نیز ارائه و گزارش تفسیری به لحاظ کدالی مشخص باشد.

وی ادامه داد: به لحاظ بازاری نیز شرکت ها مواردی از جمله معرفی متهعد پذیره نویس و بازارگردان را باید رعایت کنند.

‎وی در مورد بازارگردان اوراق مسکن بانک ملی نیز گفت: هنور در این خصوص صحبتی نشده و با توجه به اینکه این اوراق در ابزارهای جدید قرار دارد، عدم اعلام بازارگردان مشکلی ندارد.

‎بر اساس این گزارش، شرکت بازتاب سهام توس با خرید بلوک 42 درصدی عرضه شده از بانک ملی و صادرات در سال 96 و با در اختیار داشتن 67 درصد سهام، اکنون سهامدار اصلی بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کشور بوده و شرکت سپهر نوید آفرین نیز با مالکیت حدود 20 درصد سهام و شهرداری تهران و سایر شهرداری‌ها نیز در ترکیب سهامداری رفاه قرار دارند
اشتراک گذاری :
ارسال نظر