بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۸
کد خبر : ۱۷۵۸۴

با تایید هیئت پذیرش شرکت بورس کالای ایران، چهار محصول پتروشیمی جدید وارد بازار بورس نفت و دو تای آنها اواخر هفته گذشته معامله شدند.

به گزارش خبرنگار شانا، با تایید هیئت پذیرش شرکت بورس کالای ایران،چهار محصول جدید پتروشیمی برای عرضه و معامله درمرحله نخستبورس نفت ایران پذیرفته شدند.

اپوکسی رزین، کریستال ملامین، جوش شیرین و گاز آرگونچهار محصول پتروشیمی پذیرفته شدهبرای عرضه در بورس نفت هستند.

اپوکسی رزین با نام تجاری (EP) که از مواد پلیمری به شمار می رود کهدر چسب سازی، رنگ سازی، کفپوش، عایق های الکتریکی کاربرد دارد و در مجتمع پتروشیمی خوزستان تولید می شود.

کریستال ملامین نیز با نام تجاری«Melamine CrystaL» از گروه پلیمرها به عنوان ماده اولیه در تولید ملامین فرم آلدیید، روکش تخته، نساجی، چرم و دباغیاستفاده و در مجتمع های پتروشیمی خراسان و پتروشیمی ارومیه تولید می شود.

جوش شیرین از گروه مواد شیمیایی با نام تجاری«Soda Sodium Acid Carbonate» از دیگر کالاهای پذیرش شده‏ در بورسنفت ایران در نانوایی، شیرینی پزی، داروسازی ، چرم سازی ، قالیشویی، ساخت مواد ضد آتش، تهیه پاک کننده ها و ساخت سایر ترکیبات سدیمبهعنوان قلیای ضعیفکاربرد دارد و در مجتمع پتروشیمی شیراز تولید می شود.

گاز آرگون نیز کهدر گروه گازها و خوراک ها قرار دارد، در تهیه لامپ های نئون، فلئورسنت، جوشکاری آرگون، صنایع و معادن استفاده و در مجتمع پتروشیمی فجر و شیراز تولید می شود.

هفته گذشته با ورود محصولات جدید به تالار معاملات شرکت بورس کالای ایران، 500 تن جوش شیرین و 300 تن آرگون معاملهشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر