بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲
شرکت هایی که نگران برگشت ارز حاصل از صادرات محصولات تولیدی خود هستند، میتوانند با ارز صارداتی خود اقدام به واردات کاغذ کنند و به شرکت کارتن ایران تحویل دهند تا این شرکت محصول را تولید و به آن ها تحویل دهد.
کد خبر : ۱۷۶۰۶۷
به گزارش بورس نیوز، در نشست خبری مدیر عامل شرکت کارتن ایران امیر حسین اسماعیل پور(کاویان) آخرین وضعیت این شرکت را بیان کرد.

وی با بیان اینکه کارتن همواره نگه دارنده کالاست و باعث می شود کالا آسیب نبیند، عنوان کرد: این شرکت به منظور حضور فعال تر در بازار فروش محصولات برنامه هایی را برای سال جاری در نظر گرفته است. در این راستا در نظر داریم تا با برنامه ریزی همکاران در این مجموعه به افزایش مقدار تولید و فروش محصولات دست یابیم.

امیرحسین اسماعیل پور افزود: تولید 24.000 تن انواع ورق و کارتن در سال مالی جاری در بودجه برآورد شده که امیدواریم از این مقدار عبور کنیم و به آمارهای بالاتر برسیم. به نظر می رسد این مجموعه در صورت بکارگیری از حداکثر توان تولید خود و استفاده از دستگاه های خطوط تولید بتواند تا 45.000  محصول تولید کند و بودجه  سال مالی جاری با توجه به شرایط اقتصادی کشور محتاطانه تدوین شده است.

سه  راهکار اساسی جهت تحقق رشد تولید و فروش محصولات

وی در خصوص  برنامه های شرکت جهت افزایش مقدار تولید و فروش محصولات تولیدی خود گفت: در این راستا راهکارهای مختلفی در نظر گرفته شده که از جمله آن می توان به فروش کارمزدی از طریق همکاری با شرکت های صادر کننده اشاره کرد. به گونه ای که شرکت هایی که نگران برگشت ارز حاصل از صادرات محصولات تولیدی خود هستند، می توانند با  ارز صارداتی خود اقدام به واردات کاغذ کنند و به شرکت کارتن ایران تحویل دهند تا این شرکت محصول را تولید و به آن ها تحویل دهد.

منتفع شدن شرکت های صادرکننده و "چکارن" از فروش کارمزدی


 این فرایند به نفع شرکت کارتن ایران و شرکت های مذکور است. چراکه از یک سو ارز صادراتی شرکت ها در چرخه اقتصادی می گردد و از سوی دیگر شرکت کارتن ایران به صورت کارمزدی تولید می کند و پرداخت اختلاف قیمت بابت خرید کاغذ بر شرکت های صارد کننده تحمیل نمی شود و بهای تمام شده آن ها کاهش می یابد.

تهاتر؛ راهکار دوم

این مقام مسئول به راهکار دوم اشاره کرد و ابراز داشت: همکاری با شرکت های تامین کننده مواد مصرفی به صورت تهاتر یکی دیگر از راهکارها است؛ می توان با محصولاتی که دوره فروش آن کوتاه است، این امر را اجرایی کرد.

مدیر عامل شرکت کارتن ایران فراهم کردن شرایط مناسب فروش برای مشتریان را یکی دیگر از راهکارهای این مجموعه جهت دستیابی به هدف افزایش تولید و فروش برشمرد.

18 میلیارد تومان؛مطالبات "چکارن" معادل سرمایه آن

اسماعیل پور با اشاره به اینکه "چکارن" معادل سرمایه خود یعنی 18 میلیارد تومان مطالبات دارد، گفت: کمیته ای فعال شده تا با پیگیری های خود مطالبات شرکت را دریافت کنند مبالغ به چرخه تولید شرکت بازگردد.

تشکیل کمیته ای جهت وصول مطالبات سال های گذشته

وی با بیان اینکه در سال های گذشته دوره وصول مطالبات بالا بوده و این امر سبب انباشت سرمایه نزد مشتریان شده بود، در این خصوص افزود: در شرایط فعلی با بکارگیری راهکارهایی دوره وصول مطالبات کاهش یافته و از این پس مشکلی از بابت دوره وصول مطالبات وجود ندارد و حتی به دنبال وصول مطالبات گذشته نیز هستیم.

تبدیل دارایی های غیر مولد به دارایی مولد، هدف بعدی

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت دارایی های غیر مولد دارد که هیچ کارایی برای این مجموعه ندارد و به همین منظور تیمی از همکاران در حال کار هستند تا بتوان دارایی های غیرمولد را به دارایی مولد تبدیل کرد.

شرکت کارتن ایران سهامدار شرکت حریر خوزستان است که تولید کننده تیشو است و از وضعیت مناسب عملیاتی برخوردار است. علاوه بر این، زمین مسکونی واقع در منطقه یافت آباد تحت تملک این شرکت است که می توان از این دارایی استفاده کرد. علاوه بر این، در پی فروش برخی از دستگاه های تولیدی مازاد بر نیاز در سال گذشته، بخشی از فضای کارخانه خالی شده که می توان از این فضا از روش های مختلف درآمدزایی کرد.

قرارگرفتن در لیست پنج شرکت کاغذی برتر

مدیر عامل شرکت کارتن ایران به برنامه های شرکت جهت قرار گرفتن در لیست شرکت های کاغذی برتر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برای دستیابی به این هدف لازم است تا در نمایشگاه های مختلف در این حوزه و بزودی در صدا و سیماحضور یابیم و از پتانسیل های حوزه  رسانه استفاده کنیم تا به جایگاه واقعی خود برسیم.

حضور در  بورس کالا تا پایان خرداد ماه امسال

اسماعیل پور از اقدامات این مجموعه جهت دریافت مجوز عرضه کارتن سه لا و پنج لا به صورت ورق در بورس کالا خبر داد گفت: در صورت دریافت این مجوز عرضه این محصولات تا پایان خرداد ماه محتمل است و این موضوع می تواند زمینه حضور در بازار های خارجی را ایجاد می کند.

برنامه های "چکارن" جهت تولید و فروش انحصاری

وی ادامه داد: همواره شرکت کارتن ایران به صورت سفارشی کالا تولید می کرد. حال آنکه در نظر داریم تا برخی از محصولات به صورت انحصاری تولید شوند. به نظر میرسد این امر فصل جدیدی را در شرکت کارتن ایران ایجاد می کند، چراکه تاکنون شرکت های تولیدکننده از این منظر به بازار فروش محصولات نگاه نکرده بودند. امیدورایم تا با پیگیری های به عمل آمده تا پایان خرداد ماه امسال بتوانیم به صورت انحصاری برخی از محصولات را عرضه کنیم و شاید این مجموعه اولین شرکتی باشد که کالا را به صورت غیرسفارشی تولید و عرضه می کند.

استقبال مشتریان از تثبیت قیمت فروش محصولات "چکارن"


بنابر گزارش ایلنا، این مقام مسئول به نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت مواد مصرفی اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده سعی بر تثبیت قیمت ها شده و در پی آن از سوی مشتریان استقبال خوبی شده است. چراکه در شرایط فعلی و با توجه به اوضاع بازار ارز بسیاری از شرکتهای هم گروه قیمت مشخصی را به مصرف کنندگان اعلام نمی کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر