بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۸
چند محصول جدید برای عرضه در رینگ فرآورده های نفت و پتروشیمی شرکت بورس کالای ایران پذیرفته شد.
کد خبر : ۱۷۶۳۵

چند محصول جدید برای عرضه در رینگ فرآورده های نفت و پتروشیمی شرکت بورس کالای ایران پذیرفته شد.

به گزارش بورس نيوز و به نقل از روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران طی چند هفته اخیر، چهار کالای جدید شامل اپوکسی رزین، کریستال ملامین ، جوش شیرین و گاز آرگون برای عرضه در این بورس پذیرفته شد.

شایان ذکر است، اپوکسی رزین با نام تجاری (EP ) که از مواد پلیمری به شمار می رود، عمدتاً در چسب سازی ، رنگ سازی ، کفپوش ، عایق های الکتریکی کاربرد دارد و در مجتمع پتروشیمی خوزستان تولید می شود.

کریستال ملامین نیز با نام تجاری(Melamine CrystaL) از گروه پلیمرها به عنوان ماده اولیه در تولید ملامین فرم آلدئید ، روکش تخته ، نساجی ، چرم و دباغی مورد استفاده قرار می گیرد و در مجتمع های پتروشیمی خراسان و پتروشیمی ارومیه تولید می شود.

به گزارش بورس نيوز ؛ همچنین جوش شیرین از گروه مواد شیمیایی با نام تجاری(Soda Sodium Acid Carbonate) از دیگر کالاهای پذیرش شده‏ دربورس کالای ایران در نانوایی ، شیرینی پزی ، داروسازی ، چرم سازی ، قالیشوئی ، ساخت مواد ضد آتش ، تهیه پاک کننده ها و ساخت سایر ترکیبات سدیم به عنوان قلیای ضعیف کاربرد دارد و در مجتمع پتروشیمی شیراز تولید می شود.

گاز آرگون نیز که در گروه گازها و خوراک ها قرار دارد، در تهیه لامپ های نئون ، فلئورسنت ، جوشکاری آرگون ، صنایع و معادن مورد استفاده قرار می گیرد و در مجتمع پتروشیمی فجر و شیراز تولید می شود.

لازم به ذکر است ، هفته گذشته با ورود محصولات جدید به تالار معاملات شرکت بورس کالای ایران، 500 تن جوش شیرین و 300 تن آرگون مورد معامله قرار گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر