بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
معاون بازار شرکت بورس تهران در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد؛

تاخیر در قطعیت بلوک فایرا با تصمیم شورای عالی بورس

مجمع فوق العاده شرکت آلومینیوم ایران (فایرا) برای انتخاب اعضای هیات مدیره جدید این شرکت در حالی برگزار می شود که با توجه به قطعیت عرضه بلوکی «فایرا» و تایید خریدار آن، باقی متقاضیان از ایجاد نوعی انحصار در صنعت آلومینیوم با انجام این معامله سخن می گویند.
کد خبر : ۱۷۶۶۷۴
به گزارش بورس نیوز، روز15 اسفندماه سال گذشته بلوک 19.53 درصدی شرکت آلومینیوم ایران از سوی سازمان خصوصی‌سازی در شرکت بورس تهران عرضه شد.

مطابق آگهی، حداکثر مهلت ارائه سند تسویه خارج از پایاپای و قطعیت معامله طی 9 روز کاری بعد از تاریخ مشخص شدن برنده رقابت بوده و این در حالی است که این معامله 24 روز بعد قطعیت می‌یابد.

علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس تهران دلیل تاخیر در اعلام قطعیت این معامله را به بورس نیوز اینگونه عنوان کرد: بر اساس ماده 3 ضوابط و شرایط متقاضیان خرید در معاملات عمده سهام، چنانچه ابهاماتی در مورد قطعیت یک عرضه مطرح شود، شورای عالی بورس می‌تواند پس از گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تا یک ماه قطعیت معامله را به تاخیر بیندازد و از آنجایی که این معامله مشمول این ماده قانونی شد، اعلام قطعیت آن زمان‌بر شد.

صحرایی با اظهار بی‌اطلاعی در مورد ابهام به وجود آمده در اینباره نیز گفت: این ابهام برای سایر خریدارانی که در رقابت مشارکت داشته و تایید نشده بودند، مطرح شد و شورای عالی بورس پس از بررسی این ابهامات آن را وارد ندانست و اجازه قطعیت معامله را صادر کرد.

صحرایی همچنین در پاسخ به معاملات دو طرفه و بلوک‌های یک درصدی شرکت آلومینیوم ایران که منجر به واگذاری بلوک 15 درصدی به خریداران با اسامی مختلف حقیقی و حقوقی شد نیز تاکید کرد: فروشنده بخش‌خصوصی است، خریدار و فروشنده در خارج از بورس در مورد عمده نبودن معاملات به توافق رسیده و به این صورت معامله انجام شده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران خبر داد:

عضویت سازمان بورس در آیسکو فرصتی جدید برای بورس‌های کشور

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران خبر داد:

عضویت سازمان بورس در آیسکو فرصتی جدید برای بورس‌های کشور

ارسال نظر