بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
مدیر عامل کارگزاری بانک آینده در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

افزایش عرضه سهام در فصل مجامع/ کاهش ارزش پول ملی بورس را سبزپوش کرد

نایب رییس کانون کارگزارن بورس و اوراق بهادار با بیان این نکته که بازار سرمایه بخوبی در برابر اخبار سیاسی مقاومت کرده ، گفت: عدم تامین خواسته سهامداران در فصل مجامع برای تقسیم سود منجبر به افزایش عرضه سهام بیش از زمان های دیگر شده است.
کد خبر : ۱۷۶۸۹۰
فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده درارزیابی فصل مجامع سال جاری به بورس نیوز گفت: شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد باعث شده تا اغلب بنگاه‌های اقتصادی ناگزیر در حفظ نقدینگی خود باشند اما نباید فراموش کرد که سیاست تقسیم سود به صورت سنتی جزو اولویت‌های سهامداران قرار دارد اما به‌دلیل عدم تامین این درخواست سهامداران شاید تقسیم سود چندانی را در فصل مجامع به صورت سنواتی نسبت به سال گذشته مشاهد نکنیم.

وی ادامه داد: بازارسرمایه با آگاهی داشتن از شرایط محیط کسب‌وکار و کمبود نقدینگی به‌علاوه اخبارسیاسی نامناسبی که پیرامون اقتصاد کشور وجود دارد، تاکنون مقاومت خوبی را از خود نشان داده است.

مدیر عامل کارگزاری بانک آینده افزود: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که مقاومت بازارسرمایه در سایه افزایش نرخ ارز تداوم یابد که این عامل می تواند در جذابیت و تبدیل وجوه نقد به دارایی از جمله دارایی‌های مالی مانند اوراق بهادار و سهام تاثیر بسزایی را بگذارد ؛ در واقع نمی توان سودآوری را ملاک و معیاری برای مثبت بودن و جهش بازار تلقی کرد اما کاهش ارزش پول ملی، یکی از مولفه‌های اثرگذار بر وضعیت مثبت بازار خواهد بود.

نایب رییس کانون کارگزاران همچنین در خصوص این موضوع که سازمان بورس به کارگزاری‌ها فرصتی به منظور کفایت سرمایه تا مهر ماه ارائه داده و اکنون کارگزاری ها برای جبران سرمایه در حال فروش دارایی های ثابت به همدیگر به منظور ایجاد درآمد کاغذی هستند، اظهار بی اطلاعی کرد.

آقابزرگی در مورد جذب نقدینگی به بازار و راهکار ورود پول به بازار سرمایه گفت: دولت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی به طور مستقیم و غیرمستقیم بیش از 80 درصد اقتصاد را در اختیار گرفته و اگر کوچک‌ترین تغییرمثبت یا منفی درجریان نقدینگی دولت روی دهد، این موضوع به سایر بخش‌های اقتصاد ما سرایت خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه  با اشاره به اهمیت اثربخشی وتوانمندسازی بنگاه‌ها از سوی دولت، افزود: بر اساس اعلام آمارهای دولتی، دولت بیش از 700 هزار میلیارد تومان به بنگاه‌های تولیدی، بانک، صندوق‌ها و پیمانکاران بدهی دارد و تا زمانی که بدهی‌های دولت تسویه نشود، نمی‌توان انتظار کنترل جریان نقدینگی در کشور را داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز میزان نقدینگی کشور بیش از 1500 میلیارد تومان اعلام شده اما اکثر بنگاه‌های تولیدی از کمبود نقدینگی رنج می برند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر