بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
در پی تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خارج کردن آمریکا از برجام و وضع تحریم های جدید علیه ایران، شرکت سوئیسی استدلر اعلام کرد، ناگزیر است قرارداد ۱.۴ میلیارد دلاری ریلی خود با ایران را لغو کند.
کد خبر : ۱۷۷۰۴۴
به گزارش بورس نیوز، شرکت سوئیسی استدلر اعلام کرد به دلیل خروج آمریکا از برجام ناگزیر است قرارداد 1.4 میلیارد دلاری ریلی خود با ایران را لغو کند.

این شرکت سوئیسی در ماه فوریه توافقنامه ای را رای تحویل 960 واگن مترو در تهران امضا کرد، هرچند که بعدا انعقاد هرگونه قراردادی با ایران را تکذیب کرد و گفت صرفا در یک مناقصه عمومی شرکت کرده است.

اما مقامات شرکت استدلر اخیرا در مصاحبه با روزنامه آلمانی بلیک اذعان کرده اند که این قرارداد به صورت انحصاری بین این شرکت و سازمان توسعه و نوسازی صنعتی ایران امضا شده، اما به دلیل تحریم های آمریکا استدلر ناگزیر است این پروژه را به حالت تعلیق در بیاورد.

پیتر جنلتن، رئیس بخش فروش ریلی شرکت استدلر گفت، اگر معجزه ای رخ ندهد این قرارداد از بین رفته است. وی افزود: «تنها امید ما و صنعت ریلی سوئیس این است که ترامپ به صورت ناگهانی نظر خود را تغییر دهد و تحریم ها مجددا برداشته شود.»

جنلتن همچنین امیدوار نیست که اقدامات متقابل دولت های اروپایی بتواند موجب حفظ این قرارداد ریلی با ایران شود. وی گفت، تا زمانی که دلار رایج ترین ارز بین المللی است آمریکا قدرت محدود کردن همکاری های تجاری میان کشورها را خواهد داشت.

به گفته جنلتن، عجیب ترین جای داستان اینجاست که تحریم های آمریکا در وهله نخست به سود چین و روسیه تمام می شود.

بر اساس گزارش تسنیم، وی همچنین گفت:«ایرانی ها نمی‌توانند تا ابد منتظر بمانند. به همین علت احتمالا چینی ها این سفارش ساخت واگن را از ما خواهند گرفت...شرکت های ریلی سوئیس سرمایه گذاری سنگینی در بازار ایران کرده اند. این ناامید کننده است که همه این تلاش ها اکنون به هدر رفته اند.»
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رییس اتاق مشترک ایران و سوییس:

تحریم ایران، فرصتی برای تجهیز زیرساخت ها

رییس اتاق مشترک ایران و سوییس:

تحریم ایران، فرصتی برای تجهیز زیرساخت ها

ارسال نظر