بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
رییس اتاق مشترک ایران و سوییس:

تحریم ایران، فرصتی برای تجهیز زیرساخت ها

رییس اتاق مشترک ایران و سوییس درباره وضعیت تحریم ایران گفت: تحریم کنونی ایران را می‌توان فرصتی برای تجهیز زیرساخت‌ها در زمینه همکاری‌های بین‌المللی اقتصادی در نظر گرفت.
کد خبر : ۱۹۲۶۰۲

به گزارش بورس نیوز، شریف نظام مافی اظهار کرد: از بین شرکت‌های اروپایی، تنها شرکت‌های بزرگی که فعالیت خود در ایران را با وجود سختی‌ها ادامه داده‌اند و علاوه بر حوزه غلات، دارو و تجهیزات پزشکی در دیگر زمینه‌های اقتصادی با طرف‌های ایرانی همکاری کرده یا دست‌کم فعالیت خود را به حالت تعلیق در نیاورده‌اند، شرکت‌های سوئیسی هستند. تداوم فعالیت این شرکت‌ها نشان می‌دهد که سوئیسی‌ها باوجود مشکلات متعدد همچنان به بازار ایران اعتقاد دارند.

وی افزود: بعضی شرکت‌های سوئیسی که پیش‌تر در زمینه خدمات ریلی، ساخت‌وساز، پتروشیمی و نفت با طرف ایرانی همکاری می‌کردند، امکان فعالیت ندارند. با این حال دفاتر را باز نگاه داشته‌اند اما در زمینه‌های دیگر که فارغ از تحریم‌هاست، فعالیت شرکت‌ها ادامه دارد. شرکت‌هایی مثل بولر، شرکت بازرسی اس‌جی‌اس، ناودیس و نسله، حضور موثری در بازار ایران داشته و در این شرایط سخت در بازار کشورمان همچنان حضور دارند و کار می‌کنند.

رییس اتاق مشترک ایران و سوییس درباره وضعیت تحریم ایران ادامه داد: تحریم کنونی ایران را می‌توان فرصتی برای تجهیز زیرساخت‌ها در زمینه همکاری‌های بین‌المللی اقتصادی در نظر گرفت.

وی تاکید کرد: زمانی که برجام امضا شد، هیچ آمادگی بانکی، بیمه‌ای و حقوقی در فضای اقتصادی ایران برای استفاده از فرصت‌ها وجود نداشت اما می‌توان در روزهای فعلیل که رکود، کار در بازار را سخت کرده، می‌توان تمرکز خود را بر توسعه زیرساخت‌ها گذاشت تا در دوره شکوفایی بعدی برای انجام بسیاری از کارها به دبی و استانبول اتکا نکنیم.

نظام مافی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته با وجود بازار 80 میلیونی و فراتر از آن، علاوه بر تبادلات مالی حتی در برگزاری کنفرانس‌های مختلف اصناف هم از ظرفیت‌های داخلی استفاده نمی‌کردیم اما حالا تصمیم داریم در این زمینه بیشتر بر ظرفیت‌های داخلی اتکا کنیم. اتاق ایران و سوئیس به همین منظور با همکاری همه تشکل‌های فعال در زمینه غلات و زنجیره آن کنفرانس Irangrain 2019 برگزار خواهد کرد.

وی بیان کرد: پیش از این فعالان این زمینه باید برای حضور در چنین کنفرانس‌هایی به دبی، استانبول یا ژنو سفر می‌کردند اما در حال حاضر می‌توان با برگزاری این کنفرانس‌ها در ایران، زمینه حضور شرکت‌های بین‌المللی و فعالان ایرانی در این همایش‌ها را فراهم کرد. این رویکرد را می‌توان در مورد اتاق‌های داوری در مورد قراردادها هم به اجرا درآورد.

رییس اتاق مشترک ایران و سوییس گفت: اتاق‌های بین‌الملل می‌توانند با خلاقیت و نوآوری نقش موثری در توسعه زیرساخت‌های کسب و کار در کشور ایفا کنند. باوجود رکود کنونی بازار، نباید نسبت به شکوفایی آینده ناامید بود. با وجود همه مشکلات هنوز فرصت‌های امیدوارکننده وجود دارد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر