بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
مجمع عمومی عادی سالینه شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو (رتکو) برگزار شد.
کد خبر : ۱۷۷۰۵۰
به گزارش خبرنگار بورس نیوز، در مجمع عمومی شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو (رتکو) که با حضور 70 درصدی سهامدارن رسمیت یافت به ازای هر سهم سهامداران 500 ریال سود تقسیم شد.

‎در این مراسم، محمد علی جبرئیلی مدیرعامل شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو (رتکو) با تشریح گزارش عملکرد هیات مدیره گفت: این شرکت درسال 97 برنده دو پروژه بزرگ عسلویه و خوزستان شده که عملیات اجرایی آن از تیرماه آغاز به کار می شود.
‎وی با بیان اینکه شرکت تکین کو 140 پروژه  دردست اقدام برای سال جاری دارد،گفت: 40پروژه به مبلغ 430 میلیارد ریال و 100 پروژه نیز 170 میلیارد ریال درآمد دارند.
 
جبرئیلی با اشاره به اینکه این شرکت برنامه ای برای تحقق درآمدهای پیش بینی شده از افزایش فعالیت های بازرسی موجود و حضور در حوزه های جدید را در نظر دارد، افزود: بهبود کیفیت منابع انسانی با حفظ پرسنل کارآزموده و متخصص و جذب بهترین نیروها در صورت لزوم از دیگر برنامه های این شرکت محسوب می‌شود.
‎مدیرعامل تکین کو از بهبود وضعیت نقدینگی شرکت از طریق پیگیری مطالبات و تقویت کمیته وصول مطالبات خبرداد و گفت: طرح تعالی سازمانی نیز در دستور کار شرکت قرار دارد.
 
‎وی با اشاره به اینکه افزایش سرمایه جز الزامات شرکت بوده و سازمان بورس دستور اجرای آن را صادر کرده، گفت: مطالعه و تهیه طرح توجیهی افزایش سرمایه و نیز طرح هایی جهت استفاده از ابزار بازار سرمایه در دستور کار این شرکت قرار دارد.
‎جبرئیلی تصریح کرد: در 6 ماه ابتدای سال جاری باید افزایش سرمایه ای از محل مطالبات انجام شده داشته باشیم  که به موجب آن سرمایه این شرکت از 9 میلیارد تومان به 20 میلیارد تومان افزایش می باید.

ایشان همچنین دستیابی به درآمد حدود 516 میلیارد ریال، دستیابی به سود خالص حدود 58 میلیارد ریال، اشتغالزایی جدید و حفظ اشتغال ایجاد شده در سال های گذشته، پرداخت بخشی از سود سهامداران، خرید تجهیزات جدید بازرسی پیشرفته، تکمیل بخش های دیگیری از سیستم مکانیزه نرم افزاری یکپارچه اطلاعات و اخذ گواهینامه سه ستاره از جایزه تعالی پتروشیمی را از اقدامات مهم شرکت در سال 1396 برشمردند.

مدیر عامل تکین کو برنامه ها و چشم انداز شرکت برای سال مالی آتی را اینگونه تشریح کرد: شرکت تکین کو به بهبود، بهینه سازی توسعه خدمات بازرسی موجود و گسترش بازار هدف می اندیشد و در این راستا به توسعه صادرات خدمات خود می پردازد و تلاش می کند که همکاری های متقابل با شرکت های صاحب فناوری و شناخته شده در عرصه جهانی را گسترش داده و باتوسعه فناوری های مورد نیاز در شرکت به اعتبار جهانی دست یابد.

در ادامه مجمع مطرح شد، شرکت بند حسابرسی با اهمیتی نداشته است و صورت های مالی تایید مجمع را کسب کرد. روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار جهت درج آگهی و مؤسسه حسابرسی کوشا منش به عنوان بازرس اصلی و موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت آزموده کاران به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید

آشنایی با شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو (رتکو)

شرکت تکین کو در سال 1372 با هدف ارائه خدمات بازرسی فنی و كنترل خوردگي به ویژه در صنايع نفت و گاز و پتروشيمي توسط جمعی از متخصصان و مديران ارشد صنايع پتروشيمي در قالب يكي از شركتهاي تابعه شركت سرمايه گذاري صنایع پتروشيمي  با توکل بر پروردگار، اعتقاد و ایمان به ارزش های والای جمهوری اسلامی ایران و باور به توانایی و اراده راستین متخصصان خود تاسیس گردید.

این شرکت درابتدا به صورت سهامی خاص درتاریخ 72.12.25 به ثبت رسید و پس از آن در سال 82.12.30 به سهامی عام تبدیل شد و در تاریخ 83.2.14 در سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته شده و در حال حاضر جز واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی است.

فعالیت اصلی شرکت:

به موجب ماده 2 اساسنامه موضوع فعالیت شرکت عبارت است از ارائه خدمات بازرسی شخص ثالث،بازرسی فنی و کنترل خوردگی، آزمایشات مخرب و غیر مخرب، فعالیت در زمینه ارائه خدمات بازرسی محصولات فرآورده های نفتی، نصب و کالیبراسیون سیستم های اندازه گیری، کالیبراسیون مخازن ذخیره در صنایع نفت، گازو پتروشیمی و صنایع دیگر که شامل فعالیت های زیر می باشد:

انجام بازرسی فنی دستگاه ها  و ماشین آلات، تشخیص عیوب و علل قبروز آن ها و ارائه روش های اجرایی و اصلاحی
انجام بازرسی فنی و نظارت در کلیه مراحل اجرای پروژه های صنعتی و صدور گواهی نامه های بازرسی مربوطه از مرحله خرید ماشین آلات تا مراحل تکمیلی و نصب و بهره برداری و تعمیرات اساسی
ارائه روش های پیشگیری از خوردگی و نظارت بر کیفیت و نحوه اجرا
نظارت بر اجرای صحیح عملیات ساختمانی و بازرسی های مربوطه اعم از سیویل و تاسیسات
ایجاد شعب و نمایندگی در داخل و خارج از کشور
نظارت بر نصب  و عملیات کالیبراسیون سیستم های اندازه گیری و کالیبراسیون مخازن ذخیره
بازرسی انرژی
بازرسی تجهیزات شهربازی
بازرسی جرثقیل های سقفی،موبایل و لیفتراک
ایمنی،بهداشت و محیط زیست(HSE)
بازرسی تجهیزات بالابر کشتی
سکوهای دریایی و خطوط لوله و اسکله ای بارگیری(MARIN)
بازرسی اسکله های پهلوگیری کشتی(OFF SHORE)
بازرسی کمی و کیفی و نمونه برداری فرآورده و محصولات نفتی،پتروشیمیایی و مواد اولیه و کالاهای غیرنفتی صادراتی و وارداتی و عملیت اندازه گیری مخازن ساحلی، انواع شناورها و انواع ظروف حمل و ذخیره و صدور گواهینامه بازرسی
انجام بازرسی فنی ازتانکرهای اتمسفریک و تحت فشار و مخازن ذخیره مواد نفتی، گازو و پتروشیمی
اشتراک گذاری :
ارسال نظر