بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پنجشنبه شب در ادامه تهدیدهای خود، به بشار اسد هشدار داد از هرگونه قوه قهریه برای باز پس گیری مناطق شمال شرق سوریه که در کنترل 'نیروهای دمکراتیک کرد' متحد واشنگتن قرار دارد، خودداری کند.
کد خبر : ۱۷۷۰۹۱
به گزارش بورس نیوز، ژنرال «کنت مکنزی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به خبرنگاران در مقر پنتاگون گفت: همه گروه ها در سوریه باید بدانند، حمله به نیروهای نظامی آمریکا یا متحدان ما در ائتلاف (بین المللی ضد داعش) یک سیاست بی نهایت بد خواهد بود.»

رئیس جمهوری سوریه روز پنجشنبه در گفت و گو اختصاصی با شبکه خبری 'روسیا الیوم' در ارتباط با مناطق تحت اشغال نیروهای 'دمکراتیک کرد سوریه' در شمال شرق و شرق این کشور گفت: تنها مشکل باقیمانده در سوریه نیروهای دمکراتیک است.

وی اظهار کرد: تعامل ما بر اساس دو گزینه با این گروه شبه نظامی خواهد بود؛ از آن جایی که عناصر تشکیل دهنده این گروه، اتباع سوری هستند، نخستین گزینه ما مذاکره است، اما در صورت بی ثمر بودن روش نخست، برای آزادسازی مناطق تحت اشغال این شبه نظامیان، به زور متوسل می شویم؛ چرا که گزینه های دیگری در اختیار نداریم.

نیروهای موسوم به 'دمکراتیک کرد سوریه' به عنوان همپیمان اصلی آمریکا در سوریه مناطق گسترده ای در شمال و شرق این کشور را در کنترل خود دارند.

این گروه که از حمایت های گسترده واشنگتن برخوردار است، 17 اکتبر 2017 (25مهر 96)، توانست پس از عقب راندن داعش از شهر 'الرقه' مرکز خودخوانده داعش که از سال 2013 در اشغال آنها قرار داشت، این شهر را به کنترل کامل خود درآورند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای دمکراتیک سوریه با حمایت آمریکا و همپیمانانش با انجام عملیات نظامی توسعه طلبانه در شرق و شمال شرق سوریه قلمرو مناطق تحت اشغال خود را در دو استان الرقه و دیرالزور گسترش داده اند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر