بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر ضعف ارزش دلار و کاهش بازده اوراق خزانه، افزایش یافت اما انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، مانع از پیشروی بیشتر این فلز ارزشمند شد.
کد خبر : ۱۷۷۲۷۵
به گزارش بورس نیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۹۷.۴۷ دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۳۰۱.۶۰ دلار رسید.

به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات گروه مالی "وینگ فانگ"، تنشهای ژئوپلیتیکی حمایت محدودی از رشد قیمتهای طلا فراهم کرده و بهبود روند رشد اقتصاد آمریکا ممکن است به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی این کشور در سال جاری منجر شود و بنابراین روند صعودی طلا قوی نیست. قیمت ۱۳۰۰ دلار سطحی خواهد بود که طلا فعلا در آن معامله می شود.

بر اساس گزارش رویترز، آمار اقتصادی قوی آمریکا از جمله اشتغال ماهانه و فعالیت بخش خدمات، انتظارات برای افزایش ۲۵ واحدی نرخ‌های بهره در نشست ماه جاری بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرده است.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر از یک طرف، از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و از طرف دیگر به تقاضای سرمایه‌گذاری برای این فلز ارزشمند که بازدهی ندارد، لطمه می‌زند.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز جاری ۰.۱ درصد افت کرد و به ۹۳.۸۰۶ واحد رسید. بازده اوراق خزانه آمریکا نیز روز سه شنبه با کاهش مواجه شد.

ذخایر "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۰۳ درصد کاهش یافت و به ۸۳۶.۱۳ تن رسید.

به گزارش ایسنا، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۶.۴۸ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۸۹۶.۷۵  دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۹۹۲.۱۰ دلار معامله شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر