بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
پیش‌بینی کرده‌اند که احتمال وقوع رکود اقتصادی در آمریکا تا دو سال آینده وجود دارد. این رقم در نظرسنجی قبلی رویترز 30 درصد اعلام شده بود.
کد خبر : ۱۸۳۸۲۴

به گزارش بورس‌نیوز، تازه‌ترین نظرسنجی از تحلیلگران اقتصادی حاکی است فدرال رزرو آمریکا یک بار دیگر در نشست دسامبر و 3 بار دیگر در سال 2019 میلادی نرخ بهره را افزایش می‌دهد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که خطر وقوع رکود اقتصادی در آمریکا افزایش یافته است.

35 درصد تحلیلگران شرکت‌کننده در این نظرسنجی پیش‌بینی کرده‌اند که احتمال وقوع رکود اقتصادی در آمریکا تا دو سال آینده وجود دارد. این رقم در نظرسنجی قبلی رویترز 30 درصد اعلام شده بود. احتمال وقوع رکود اقتصادی در آمریکا تا 12 ماه آینده نیز حدود 15 درصد اعلام شده است.

در حالی که بسیاری از اقتصادهای توسعه‌یافته با کاهش روند رشد روبرو شده اند ولی رشد اقتصادی آمریکا همچنان مستحکم است. کاهش مالیات‌ها موجب شده تا رشد اقتصادی آمریکا طی ماه‌های اخیر افزایش یافته و نرخ بیکاری به پایین‌ترین سطح در 50 سال اخیر برسد.

البته تحلیلگران اقتصادی نسبت به خطر افزایش ارزش دلار، تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین و نگرانی نسبت به سیاست‌های حمایتی هشدار می‌دهند. این احتمال وجود دارد که تاثیر مثبت سیاست‌های محرک مالی نیز طی ماه‌های آینده از بین برود.

این نظرسنجی نشان می‌دهد رشد اقتصادی آمریکا در سه جاری به 2.7 درصد خواهد رسید. این رقم در سه ماه دوم به 4.2 درصد و در سه ماه سوم به 3.5 درصد رسیده است.

پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی آمریکا در سال 2019 میلادی نیز بین 2 تا 2.5 درصد خواهد بود. این رقم تا اواسط 2020 میلادی به 1.8 درصد کاهش خواهد یافت.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر