بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد؛

تاثیر کوتاه‌مدت خروج پژو و سیتروئن بر شاخص‌ها

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو معتقد بوده که پژو و سیتروئن محصول در حال تولیدی در بازار نداشته و خروج آنها از بازار ایران تنها تاثیر مقطعی و کوتاه مدت در نمادهای خودرویی خواهد داشت.
کد خبر : ۱۷۷۲۹۹
آرش محبی‌نژاد در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز در خصوص خروج پژو و سیتروئن از بازار کشور گفت: این کارخانه‌ها تاکنون تولید انبوه خودرو را در دستور کار قرار نداده‌اند و خروج فعلی آنها از ایران تاثیری در بازار خودرویی کشور نخواهد گذاشت.

محبی نژاد با اشاره به این موضوع که آنچه در شرایط فعلی اتفاق خواهد افتاد، تعویق روند جایگزینی خودروهای جدید با خودروهای قدیمی است، ادامه داد: تنها محصول جدید که به تولید انبوه رسیده، پژو ۳۰۱  بوده که با عمق ساخت ۵۰ درصد داخلی تولید شده و بومی سازی نیز انجام شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که تولید خودروهای فعلی وابستگی خاصی به خارج از کشور ندارد، تصریح کرد: بنابراین خطوط تولید خودروهای فعلی و خودروهای قدیمی استمرار خواهد یافت چراکه صنعت خودروسازی ایران شرکای دیگری از جمله کشورهای هند، چین و مالزی را داشته و در مین راستا مذاکراتی انجام شده است ضمن آنکه رنو تاکنون تصمیم خاصی در این زمینه اتخاذ نکرده است.

این کارشناس بازار خودرو تاکید کرد: صنعت خودروی ایران یک بار دیگر نیز تجربه چنین تحریم هایی را داشته است و در سال ۹۱ تا ۹۳ بدترین تحریم ها را تجربه کرده و آبدیده شده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر