بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد دارد که راحت ترین راه برای جمع آوری نقدینگی افزایش سود سپرده های بانکی است.
کد خبر : ۱۷۷۵۹۵
به گزارش بورس نیوز، عزت الله یوسفیان ملا، با اشاره به بررسی شرایط تعیین نرخ سود جدید بانکی از سوی بانک مرکزی، اظهار داشت: دولت اگر می خواهد نقدینگی را جمع کند باید سود بانکی را به گذشته برگرداند در غیر اینصورت با کاهش نرخ سود بانکی وضع اقتصادی بدتر می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت برای مدیریت بازار به عقب برگردد، ادامه داد: این سوال مطرح است که آیا بازگشت به گذشته به نفع دولت است یا خیر؟ آن هم در شرایطی که بانک مرکزی سال گذشته تمام تمرکز خود را بر کاهش سود بانکی گذاشته بود، دراین باره باید گفت دولت چاره ای جز افزایش سود بانکی ندارد.
راه های دیگر برای مدیریت بازار و کنترل نقدینگی وجود دارد باید برای بازار ارز و سکه تدبیری اندیشید اما دولت این بازارها را رها کرده است.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد:  باید دید که دولت با کاهش نرخ سود بانکی چه مقدار سود کرده است؟ قرار بود به واسطه کاهش نرخ سود بانکی، سود تسهیلات نیز کاهش یابد؛ اما چنین اتفاقی رخ نداد. سود بانکی کاهش یافت؛ اما سود تسهیلات همچنان بالا بود به دنبال همین سیاست پول ها از بانک ها خارج و به سمت بازار ارز و سکه رفت.

افزایش سود بانکی آسیبی به دولت نمی زند

این نماینده مجلس در این باره که با افزایش نرخ سود بانکی نقدینگی جمع آوری می شود، گفت: در حال حاضر سود در بازار ارز و سکه است؛ اما یکی از راه هایی که می توان برای کنترل نقدینگی در پیش گرفت افزایش سود بانکی است البته مشخص نیست این اقدام تا چه حدی تاثیر گذار باشد. در هرصورت  افزایش سود بانکی راحت تر از تزریق دلار و سکه به بازار است.

یوسفیان ملا در ادامه با تاکید بر اینکه با افزایش نرخ سود بانکی، زیانی هم متوجه دولت نمی شود، اظهار داشت: راه های دیگر برای مدیریت بازار و کنترل نقدینگی وجود دارد باید برای بازار ارز و سکه تدبیری اندیشید؛ اما دولت این بازارها را رها کرده است.

به گزارش خانه ملت، وی در این باره که دولت به دنبال راحت ترین راه است، بیان داشت: دولت برای مدیریت بازار چاره ای جز انجام راحت ترین راه ندارد، چرا که دولت نمی تواند به اندازه نقدینگی در کشور که بالای 120 میلیارد تومان است دلار و سکه به بازار تزریق کند. بنابراین افزایش سود بانکی می تواند راحت ترین و بی ضررترین تصمیم باشد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس گفت:

محاسبه سود تسهیلات 18 درصد حتی تا 42 درصد

نسبت به دوره مشابه سال گذشته اتفاق افتاد؛

کاهش 12 درصدی سود«مداران»

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

کند شدن گردش نقدینگی در اقتصاد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
باز یه کم نقدینگی جذب بورس شد شما اینم فراری ندید ارام نمیشد مثل سال 82 که سود بانکی رو بالا بردید گند زدین به بازار چند بار یه چیز امتحان میکنن هیچ جا بهتر و درست تر از بازار سرمایه نیست کی میخوایم بفهمیم خدا داند
امیر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
افزایش سود بانکی به دولت ضرر نمی زند !! پس ملت چی؟ ضعف مدیریت چه میشود ؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
افزایش سود بانکی به دولت ضرر نمی زند !! پس ملت چی؟ ضعف مدیریت چه میشود ؟