بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

کند شدن گردش نقدینگی در اقتصاد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در طول یک ماه سپرده‌گذار نمی‌تواند از منبع خود استفاده کند بنابراین گردش نقدینگی در اقتصاد کُند می‌شود و این کُندی منابع در رشد اقتصادی باعث کاهش تورم می‌شود.
کد خبر : ۱۸۵۴۸۹

به گزارش بورس نیوز، محمدحسینی با اشاره به تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار برای تغییر در روند سپرده‌های کوتاه‌مدت گفت: این تغییر با هدف ساماندهی حوزه اقتصادی در شرایطی که نقدینگی کشور حجم رقم بالایی دارد، تصویب شده است.

کاهش سود آثار مثبت دارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به شرایط نرخ سود سپرده‌های، روز به روز به نقدینگی کشور افزوده می‌شود، بنابراین شورای پول و اعتبار تمهیداتی در نظر گرفته است که پرداخت سود سپرده از روز شماره به ماهانه تبدیل شود، این تغییر آثاری مثبتی بر اقتصادی کشور دارد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم بیان داشت: آثار این مصوبه این است که در طول یک ماه سپرده‌گذار نمی‌تواند از منبع خود استفاده کند بنابراین گردش نقدینگی در اقتصاد کُند می‌شود و این کُندی منابع در رشد اقتصادی باعث کاهش تورم می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر اگر سپرده‌گذار در طول یک ماه به پول خود دست بزند و برداشت کند، از دریافت سود معاف می‌شود این معافیت باعث حرکت سرمایه به سمت سپرده‌گذاری بلندمدت می‌شود.

تصمیم جدید شورای پول آسفته‌بازار پولی و مالی کشور را کاهش می‌دهد

حسینی در ادامه با بیان اینکه سپرده‌گذاری بلندمدت رونق می‌گیرد، بیان کرد: با سپرده‌گذاری بلندمدت بانک‌ها می‌توانند تصمیمات عقلایی بهتری بگیرند و در حوزه تولید این پول را حرکت دهند و مقداری از آشفته بازار پولی و مالی کشور که باعث ایجاد شبه پول در اقتصاد شده است بکاهد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار نوسان و حجم نقدینگی کشور کاهش می‌یابد، البته اگر بانک‌ها ملزم به اجرا شوند و سپرده‌گذارها این موارد را رعایت کنند منافع شان به خطر نمی‌افتد، در شرایط کنون کشور این تصمیم گیری ایده آل است.

مردم به سمت سپرده‌گذاری بلندمدت بروند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به اینکه نرخ سود سپرده کوتاه‌مدت 10 درصد شده است، اظهار کرد: این میزان نرخ سود باعث می‌شود که مردم به سپرده‌های بلندمدت 15 درصدی روی بیاورند، به دنبال سپرده‌گذاری بلندمدت می‌توان این سرمایه را به سمت تولید سوق داد و جریان نقدینگی در کشور کاهش داد تا مشکلات اقتصادی کمتر شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر