بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
افزایش نرخ دلار باعث صعود قیمت بیشتر محصولات بازار شده که در این بین صنایع شوینده نیز بی‌بهره نبودند و افزایش 15 درصدی قیمت محصولات خود را به تماشا نشستند.
کد خبر : ۱۷۷۷۹۱
عبدالله رحیم‌لویی بنیس، عضو هیات مدیره بیمه میهن در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز درخصوص تاثیر دلار بر صنایع شوینده گفت: باتوجه به وارداتی بودن بخشی از مواد اولیه این صنعت، هزینه تولید شرکت‌های آن با افزایش نرخ روبه‌رو شده که درنتیجه، قیمت محصولات شوینده با رشد مواجه شده ضمن آنکه برخی از این شرکت‌ها که ماهیت صادراتی نیز دارند با افزایش نرخ ارز، سوددهی آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: از آن‌جایی که محصولات این گروه بی‌کشش هستند و جزء کالاهای ضروری محسوب می‌شوند، افزایش قیمت آن‌ها تاثیری بر میزان تقاضا برایشان ندارد و درنتیجه افزایش نرخ دلار تاثیر خاصی بر حاشیه سود شرکت‌های این گروه نخواهد گذاشت مگر اینکه دولت مانع افزایش قیمت محصولات شود که در این صورت شاهد کاهش حاشیه سود آنها خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به‌نظر می‌رسد تغییرات نرخ ارز تاثیر زیادی بر صنایع شوینده نداشته باشد چراکه سهم واردات در بازار مواد اولیه و سهم محصولات صادراتی‌ این صنایع ناچیز است.

وی در انتها گفت: البته نباید از دلارمحور بودن اقتصاد ایران صرف‌نظر کرد زیرا در بازار ایران تغییرات نرخ دلار، به‌صورت روانی و واقعی بر بازار محصولات تاثیر گذاشته و به‌نوعی تغییرات نرخ دلار در اقتصاد ایران به پیش‌قراول رشد قیمت‌ها تبدیل شده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سوئیفت، تبادلات بانکی را صفر نمی‌کند/ تشریح عوامل ماندگاری سبزپوشی بانکی‌ها

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

پمپاژ اعتماد سپرده‌گذاران به بازار سرمایه/ قرعه سودآوری به نام بانکی‎‌ها درآمد

ارسال نظر