بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با صدور اطلاعیه‌ای مهم از آغاز ثبت نام فعالان بازار سرمایه در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) خبر داد.
کد خبر : ۱۷۷۸۳۲
به گزارش بورس نیوز، در این اطلاعیه آمده است؛ کلیه فعالان بازار سرمایه کشور (بازار اوراق بهادارو بورس‌های کالا) اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و خارجی مکلف هستند ظرف 6 ماه از تاریخ صدور این اطلاعیه با مراجعه به نشانی https://dara.csdiran.com/Sejam و با ورود اطلاعات خواسته شده نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

ثبت نام در این سامانه جایگزین ارائه تمامی مدارک و اطلاعات ضروری خواهد بود که اشخاص موظفند هنگام دریافت خدمات نسبت به ارائه آنها اقدام کنند.

ثبت نام در «سـجـام» یکبار برای همیشه و یکبار برای کلیه ارکان بازار از جمله تشکلهای خود انتظام، نهادهای مالی، خریداران واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ناشرانی خواهد بود که در بازار سرمایه اقدام به ارائه خدمات می‌کنند.

ثبت نام کنندگان پس از احراز هویت، از ارائــه اطلاعات مجدد و مکرر در بازار سرمایه بی نیاز بوده و با یکبار ثبت نام به کلیه خدمات بازار سرمایه ایران دسترسی خواهند داشت. نظر به اهمیّت و ضرورت ثبت نام در این سامانه موارد زیر به استحضار کلیه سرمایه‌گذاران و فعالان میرسد؛

1 –پس از گذشت 6 ماه تقویمی از تاریخ صدور این اطلاعیه هیچ شخص حقیقـی و حقـوقـی نمی تواند بدون ثبت نام در این سامانه، در بازار سرمایه خدماتی از قبیل خرید و فروش اوراق بهادار و صدور و ابطال واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری و ... را دریافت کنند.

2 – از تاریخ صدور این اطلاعیه ارائه کلیه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی جدید در بازار سرمایه از جمله  صدور کد معاملاتی در کلیه بورس‌ها، صدور واحدهای صندوق های سرمایه گذاری، صدور کد سبدگردانی و ... صرفاً پس از ثبت نام در این سامانه امکان پذیر خواهد بود.

3 – نحوۀ مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب جهت احراز هویت ظرف یک‌ماه آینده از طریق صدور اطلاعیه و ارسال پیامک به استحضار ثبت‌ نام کنندگان خواهد رسید.

در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات تکمیلی و راهنمایی جهت ثبت نام در این سامانه با تلفن 6461-021 تماس حاصل کنند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
طرح خوبیه
سیدکاظم هدایتی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
سلام
من دیروز در سامانه سجام ثبت نام کردم تا مرحل اخر
ولی هیچ کد پیگیری به من ندارد لطفا راهنمایی فرمایید