بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
دبیرکل کارگزاران بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد؛

تاثیر کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام/ گام مثبت دولت درجهت بهبود بازار سرمایه

با برگزاری جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، پیشنهادهایی در جهت توسعه اشتغال، رونق تولید و بازار سرمایه و نیز تامین تسهیلات لازم برای دستیابی به این اهداف در بازار مالی کشور، مطرح و تصویب شد.
کد خبر : ۱۷۸۰۳۵
به گزارش بورس‌نیوز، در این جلسه که در راستای تشویق و حمایت از گسترش بازار سرمایه و هدایت نقدینگی به سرمایه‌گذاری تشکیل شد، به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، تصویب شد که به مدت یک سال‌، نرخ مالیات فروش سهام و حق تقدم سهام از ۰.۵ درصد ارزش فروش به ۰.۱ درصد کاهش یابد.

در همین خصوص، روح الله میرصانعی، دبیرکل کارگزاران بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز این اقدام را در جهت بهره‌وری و پویایی هرچه بیشتر بازار سرمایه مثبت ارزیابی و تصریح کرد: طبیعتا کاهش مالیات، ارزش معاملات را افزایش داده و علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری بیشتر می‌کند.

وی افزود: هرچقدر هزینه‌های معاملاتی کاهش بیشتری داشته باشد، طبیعتا جذبه بیشتری برای سرمایه‌گذاران و بازار سرمایه ایجاد خواهد کرد و به افزایش نقدینگی در این بخش کمک شایانی می‌کند.

گفتنی است، در این جلسه مصوب شد آن دسته از شرکت‌ها که تصمیم بگیرند بخشی از سود تقسیم نشده خود را به حساب سرمایه منتقل کنند و با افزایش سرمایه شرکت، به اجرای طرح‌های توسعه بپردازند، از مالیات بر درآمد آن بخش که به افزایش سرمایه تخصیص یافته است، معاف گردند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۶
بسمه تعالی
مردم دیگر خر نمیشوند، تا صید حقوقی ها و سهامداران عمده دزد شرکتهای بورسی شوند تا توسط آنها سرمایه هایشان تلکه شود.
مجید
United States of America
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
با سلام و خسته نباشید لطفاً ترتیبی اتخاذ شود تا خریدهایی(سهام هایی) که با زیان یعنی کاهش قیمت فروخته می شوند از مالیات معاف شوند.
جورج
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
توی ایران کسی ام که ضرر کرده از خرید سهام یه شرکت باید مالیات بده. شاید واقعا دنیایی دیگه وجود نداره!!