بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
شرکت قند قزوین ازجمله شرکت‌های موفقی بود که در سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 96 به ازای هر سهم 752 ریال سود محقق سازد و این درحالی‌ است که در مدت مشابه سال قبل این رقم 390 ریال بود.
کد خبر : ۱۷۸۱۲۵
محمدکاظمی مدیر مالی شرکت قند قزوین در گفت‌وگو با بورس‌نیوز ضمن اشاره به زمان برگزاری مجمع شرکت (روز یکشنبه 24 تیرماه) در خصوص دلایل رشد بیش از 90 درصدی سودآوری شرکت در سال 96 گفت: مهم‌ترین علل رشد سودآوری این شرکت، اقدام به کشت پاییزه چغندرقند، کاهش قابل‌توجه هزینه‌های مالی بوده و با توجه به اینکه کشت پاییزه چغندرقند نیز در سال جاری در دستور کار قرار دارد، به تداوم روند صعودی سودآوری شرکت خوش‌بین هستیم. 

این مقام مسئول به افزایش نرخ چغندرقند اشاره کرد و ادامه داد: رشد 3درصدی نرخ چغندرقند نسبت به سنوات گذشته جزو اتفاقات مثبت این صنعت بوده زیرا  باوجود موج تورمی که اخیراً بسیاری از کالاها و خدمات را در برگرفته و بعلاوه آن افزایش نرخ حقوق و دستمزد و سایر نهاده‌های تولید، تولید می‌توانست بدون افزایش نرخ در شرایط بسیار سختی قرار بگیرد.

کاظمی در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه مطابق روند سنوات گذشته، نرخ فروش مصوب شکر در سال جاری نیز بازنگری و افزایش یابد و نرخ جدید متناسب با افزایش بهای تمام‌شده تعیین شود؛ شرکت‌های قندی سال شیرینی در پیش خواهند داشت و می‌توان به رشد سودآوری قزوین امیدوار بود.

لازم به ذکر است که بازبینی نرخ شکر معمولاً هرساله شهریورماه صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر