بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
امروز علیرغم سبزپوشی نمادهای فلزی در بازارهای جهانی در بازار داخلی، فلزی ها و معدنی با افت قیمت مواجه شدند و حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته افت کرد.
کد خبر : ۱۷۸۱۲۹
به گزارش بورس نیوز، از هفته گذشته بورس تهران دستخوش اصلاح قیمتی شد بطوریکه نیز روند اصلاحی، کل بازار را در بر گرفت.

هفته گذشته به دلیل یکسری مولفه های سیاسی در بازار، بورس از جهش نسبی برخوردار شد.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۸۸ واحد افت کرد و تا رقم ۱۰۸ هزار و ۹۱۶ واحدی پایین آمد. شاخص کل هم وزن اما با رشد ۵۱ واحدی مواجه شد و به رقم ۱۸ هزار و ۳۸۳ رسید.

شاخص آزاد شناور ۸۰۶ واحد افت کرد و تا رقم ۱۱۸ هزار و ۳۹۵ پایین آمد، همچنین شاخص بازار اول با افت ۹۰۶ واحد رقم ۷۹ هزار و ۱۲۶ را تجربه کرد. شاخص بازار دوم نیز با ۱۰۳۸ واحد رشد مواجه شد.

پتروشیمی پارس که به تازگی در بورس تهران عرضه اولیه شده است با پنج درصد رشد در قیمت نهایی بیشترین تاثیر افزاینده را روی شاخص‌های بازار داشت. این سهم امروز با صف خریدی با حجم بیش از ۲۵۷ میلیون سهم در ۷۹۴۰ سفارش روبه‌رو بود. پس از این سهم پتروشیمی مبین و سایپا بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص را داشتند.

اما در گروه فلزات اساسی قیمت اکثریت سهم‌ها با افت یا رشدی اندک مواجه شدند و در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز عمدتا افت قیمت‌ها از دو تا پنج درصد رخ داد.

همچنین ارزش معاملات بورس تهران به رقم حدود ۱۷۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۱۰ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۵۷ هزار و ۸۵۰ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز کمتر از یک واحد افت کرد و به رقم ۱۲۲۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۵۹ میلیارد تومان افزایش یافت و حجم معاملات به عدد ۳۲۹ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر