بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
سود خالص شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی در سال مالی منتهی به 29 اسفند 1396 به 8 هزار و 322 میلیارد ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 3 درصدی را نشان می دهد.
کد خبر : ۱۷۸۱۳۵
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز،با اینکه سود خالص شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی نسبت به سال قبل از آن، تنها رشد 3 درصدی داشته است، اما کیفیت سود سال جاری نسبت به سال قبل بسیار متفاوت است. در حالی که در سال 95 بیش از 40 درصد از سود شرکت از محل فروش سرمایه گذاری ها به دست آمده است، در سال جاری، سود کسب شده به صورت 100 درصد از محل سود حاصل از سود سهام دریافتی شرکت های زیرمجموعه است.

 با توجه به عدم تکرار پذیری سود فروش سرمایه گذاری ها، سود های این بخش به عنوان سود کم کیفیت در شرکت های سرمایه گذاری شناخته می شود و حتی برخی از شرکت‌های سرمایه گذاری، این بخش از سود را با توجه به ماهیت غیرعملیاتی آن، در مجامع خود تقسیم نمی نمایند.



درآمدهای عملیاتی شرکت در سال گذشته ، مبلغ 8 هزار و 20 میلیارد ریال است که عمدتا ناشی از سود سهام شرکت های پتروشیمی جم به مبلغ 3 هزار و 643 میلیاد ریال، نفت ایرانول 787 میلیارد ریال ، پتروشیمی امیرکبیر 469 میلیارد ریال، شرکت پتروشیمیران به مبلغ 438 میلیارد ریال و سایر شرکت های زیرمجموعه است.

سود وصندوق وابستگی زیادی به زیرمجموعه‌های پتروشیمی خود به خصوص شرکت پتروشیمی جم دارد و نوسانات قیمتی بازارهای محصولات پتروشیمی، تاثیر مستقیمی بر سود و زیان شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی دارد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر