بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
کارشناس بورس کالا گفت: تصمیم جدیدی که از سوی دولت در خصوص تنظیم بازار پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها اتخاذ شده تاکنون تجربه اجرایی شدن را نداشته و متاسفانه باردیگر دولت روند آزمون و خطا را برای تنظیم بازار در پیش گرفت.
کد خبر : ۱۷۸۱۷۲
کیوان جعفری طهرانی کارشناس بورس کالا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با ارزیابی مزایای تنظیم بازار پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها در این بازار گفت: تصمیم جدیدی که از سوی دولت اتخاذ شد، تاکنون تجربه اجرایی شدن را نداشته و متاسفانه باردیگر دولت روند آزمون و خطا را برای تنظیم بازار پتروشیمی و فولادی‌ها در پیش گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات سندیکاها در تامین نیاز مواداولیه خود اظهارکرد: پتروشیمی‌ها و شرکت‌های فولادی مجبور به گام برداشتن در مسیر سامانه ارزی نیما بوده و باید صادرات را محور عملکرد خود قرار دهند لذا وجود مشکلات در تشکل ها محدودیت هایی را در این زمینه ایجاد می کند.
جعفری طهرانی با اشاره به اینکه سندیکاها عموما پیگیر منافع اعضای خود هستند، خاطرنشان کرد: دولت در راستای بهبود وضعیت تشکل ها، باید با اعمال سیاست‌های مختلف تقابل بین این گروه و بورس کشور را از بین ببرد.
این کارشناس ارشد بورس‌کالا تصریح کرد: قوانین بورس‌کالا باید برای ورود کالایی به بورس از سندیکاها یا اتحادیه‌ها نظرخواهی کند اما چنین مسئله‌ای در قوانین کشور جایی ندارد؛ فعالان حاضر در سندیکاها و انجمن ها، جزو مهمی از بخش‌خصوصی کشور بوده که حامی دولتی در مواقع حساسی مانند تحریم‌ها و بحران‌های رکودی ندارند.
وی در پایان افزود: عرضه مواد پتروشیمی و فولادی می‌توانند به صورت دستوری در بورس رخ دهد اما بهتر است برای اجرای این امر بر اساس عرضه و تقاضا از انجمن و سندیکای مربوطه باشد و بورس با این حرکت حمایتی، نظرات آنها را جویا شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر