بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
کارشناس بازار سرمایه گفت: سایه تحریم‌های آمریکا درگذشته بر بورس کشور سایه افکنده بود، اما در دوره اخیر باید اقتصاد با آگاهی بیشتری نسبت به دوره گذشته با تحریم‌ها مبارزه کند.
کد خبر : ۱۷۸۲۲۲
محسن محمدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص نزدیک شدن موعد تحریم‌ها علیه کشور گفت: ایران طی سال‌های گذشته تحمل خود نسبت به تحریم‌های سال 90 و 91 را نشان داده بنابراین اقتصاد این بار نیز باتجربه خود و البته آگاهی از شرایط مالی و پولی از دوره گذشته تاکنون، راه برای گریز از تحریم‌ها را می‌داند.

وی افزود: تحریم‌ها می‌تواند علاوه بر تأثیرگذاری روی نرخ دلار بر سودآوری شرکت‌ها نیز تأثیرگذار باشد و میزان اثرگذاری آن‌ها را کم‌رنگ کند.

محمدی با اشاره به مسیر هدایت نقدینگی پس از تحریم‌‎ها گفت: بورس می‌تواند یکی از مهم‌ترین اهداف نقدینگی در زمان تحریم‌ها و بهترین‌ جایگزین برای بازارهای موازی و بازارهای کاذب شود؛ اما طبیعتاً پس از عملیاتی شدن تحریمها، نقدینگی بازار به سمت بازارهای سرمایه‌گذاری داخلی هدایت‌شده و سرمایه بهترین مسیر را برای خود انتخاب می‌کند.

محمدی درباره تقسیم سود بیشتر از سوی شرکت‌های کوچک نیز افزود: این موضوع به دلیل اینکه نقدینگی به دست سهامدار می‌رسد امری خوشایند بوده اما نباید فراموش کرد که این موضوع بیانگر آن است که شرکت نتوانسته طرح توسعه‌ای داشته باشد، بااین‌حال سیگنال مثبتی برای بازار سرمایه است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر