بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کارشناس صنعت خودرو گفت: مصوبه امروز وزارت صنعت قطعاً به افزایش سودآوری شرکت‌های تولیدکننده لاستیک منجر می‌شود ولی ناکافی بودن خط تولید لاستیک کامیون و اتوبوس نگرانی‌های را ایجاد کرده است.
کد خبر : ۱۷۸۳۱۲
به گزارش بورس نیوز، امروز و متعاقب انتشار خبری مبنی بر ممنوعیت واردات لاستیک خودروهای که مشابه داخلی دارند، نمادهای لاستیک و پلاستیک حاضر در بورس یکدست سبزپوش شدند.
وزارت صنعت اعلام کرد که واردات انواع لاستیک خودروهای سواری در صورت داشتن نمونه تولید داخل به کشور ممنوع است .

به نظر می‌رسد این مصوبه توان رقابت‌پذیری شرکت‌های داخلی را افزایش خواهد داد و اقبال به نمادهای گروه لاستیک و پلاستیکی متأثر از این خبر بوده است.

در همین زمینه ، کارشناس صنعت لاستیک به بورس نیوز گفت: این مصوبه چنانچه بازار را با  کمبود مواجه کند، قطعاً منجر به افزایش قابل‌توجه سودآوری کارخانجات می‌شود.

محمدرضا آل سارا افزود: اقدام وزارت صنعت در ممنوعیت لاستیک خودروهای که تولید مشابه داخلی دارند، قطعاً به نفع تولیدکنندگان خواهد بود.

وی افزود: در برخی موارد میزان تولید داخل، نیاز کشور را برطرف می‌کند ولی در برخی سایت‌ها تولید داخل وجود ندارد یا با کمبود مواجه است.

آل سارا افزود: به‌طور مثال درزمینهٔ لاستیک اتوبوس تنها یک کارخانه در حال حاضر فعالیت دارد و گرچه خبرهای مبنی بر اینکه شرکت گلداستون نیز در نظر دارد که وارد خط تولید لاستیک اتوبوس شود، ولی عدم تولید کافی می‌تواند مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کند.

وی تأکید کرد: بر این اساس نگرانی‌های درزمینهٔ تولید لاستیک‌های کامیونی و اتوبوسی وجود دارد چراکه گرچه آن‌ها تولید مشابه داخلی دارند ولی تولید به‌اندازه کافی نیست و این مسئله می‌تواند بازار را با تلاطم ایجاد کند.

آل سارا همچنین با اشاره به نوسانات قیمت دلار تصریح کرد: افزایش قیمت دلار منجر به آن شده که کارخانه‌های داخلی با مشکلات عدیده‌ای برای ورود مواد اولیه مواجه شوند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر