بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌ گذاری گفت: بازار سرمایه هم اکنون ظرفیت جدی‌ برای افزایش سرمایه شرکت‌ها و حجم سهام شناور آزاد آن ها را دارد و در حال حاضر چند شرکت بزرگ برای ورود به بورس آمادگی لازم را دارند و اگر سیاست‌گذاری‌ها خوب و هماهنگ به جلو رود می‌توان بخش‌هایی از این نقدینگی سرگردان را جذب کرد.
کد خبر : ۱۷۸۳۷۳
به گزارش بورس نیوز، سعید اسلامی‌بیدگلی، در مورد برخی اظهاراتی مبنی بر ضرورت افزایش نرخ بهره بانکی اظهار داشت: حجم عظیمی از نقدینگی به دلیل نرخ بهره بالای بانکی در سال‌های گذشته است.

وی درباره حل مشکل نقدینگی در کوتاه مدت نیز در ادامه افزود: افزایش نرخ بهره از طریق دستوری ممکن است مشکل نقدینگی را برای کوتاه مدت حل کند اما این مساله را برای سال‌های بعد تشدید خواهد کرد. اقتصاد ایران باید یک روزی برای همیشه با این مشکل روبه‌رو شود و آن را به طور ریشه‌ای حل کند. دولت برای کنترل نرخ بهره باید به عملیات بازار باز روی آورد یعنی اوراقی منتشر کند و از طریق آن نرخ بهره را آرام آرام کاهش و آن را به بخش مولد اقتصاد هدایت کند.

اسلامی در خصوص پیمان‌های بین‌المللی از جمله FATF گفت: من فکر می‌کنم عملا بدون تعامل با نظام های بانکی بین‌المللی اقتصاد ایران هر روز با مشکلات خیلی جدی‌ای مواجه خواهد شد. عضویت در FATF و نظام‌های بانکی بین‌المللی که در جهات شفافیت مالی حرکت می‌کند می‌تواند به کشور و اقتصاد سالم و پویا کمک کند اما برخی از دوستان در دولت و حاکمیت خلاف این نظر را دارند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر