بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
رئیس کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

دلیل رشد قیمت سهام در بورس چیست؟ / بورس نمایی از اقتصاد کوتاه‌مدت نیست

یکی از خطا‌هایی که در جامعه دانشگاهی کشور رخ داده آن است که تصور می‌شود بورس، نمایی از شرایط اقتصاد کوتاه‌مدت را به نمایش می‌گذارد اما در واقع بازارسرمایه، اقتصاد بلندمدت کشور را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۱۹۰۳۶۱
ورود شرکت‌های تازه‌نفس برای جلوگیری از رشد هیجانی بازار / بورس نمایی از اقتصاد کوتاه‌مدت نیست

سعید اسلامی بیدگلی رئیس کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز درخصوص رشد بازارسرمایه اظهارکرد: به‌خاطر جریان پولی تازه‌‌ای که وارد بازارسرمایه شده، بورس نیازمند ورود شرکت‌های جدیدی بوده تا از رشد سیاسی و هیجانی آن جلوگیری شود چراکه بازار می‌تواند به روند روبه‌رشد خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: یکی از خطا‌هایی که در جامعه دانشگاهی کشور رخ داده آن است که تصور می‌شود بورس، نمایی از شرایط اقتصاد کوتاه‌مدت را به نمایش می‌گذارد اما در واقع بازارسرمایه، اقتصاد بلندمدت کشور را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: شوک ارزی و تورمی که اقتصاد با آن مواجه شده شاید در نگاه نخست نمایان‌گر وجود یک تضاد در رشد بازار باشد اما باید باور داشت که وضعیت فعلی بورس حاکی از رشد اسمی بازار بوده نه رشد واقعی آن؛ طی سال‌ گذشته نیز بازار با چنین روندی روبه‌رو شد و رشد اسمی را تجربه کرد .

اسلامی بیدگلی با اشاره به نوسان نرخ ارز و حاشیه‌های پیرامون اقتصاد طی چند روز گذشته نیز اشاره داشت و گفت: ماجرایی که در این چند روزه هنگام عقب‌ماندگی بازار از دلار به وجود آمد و البته با وجود تمام مواظبت‌هایی که بانک‌مرکزی از رشد دلار داشت، نرخ این ارز از اسفندماه بار دیگر با رشد مواجه شد و این تصور ذهنی برای سرمایه‌گذاران یا سهامداران ایجاد شد که شاید دولت توان بازگرداندن دلار به نرخ گذشته را ندارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر