بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
مدیر عامل گل گهر ضمن اظهار بی اطلاعی از ممنوعیت صادرات سنگ آهن از بندر شهید رجایی گفت: افزایش نرخ ارز بر طرح‌های توسعه‌ای گل‌گهر اثر منفی خواهد داشت چرا که ریال بیشتری باید اختصاص دهیم.
کد خبر : ۱۷۸۳۹۱
ناصر تقی زاده در گفت و گو با بورس نیوز، افزود: صادرات گل‌گهر حجم زیادی نداشته ولی با توجه با افزایش قیمت دلار سعی خواهیم کرد صادرات را افزایش داده تا بتوان ارز مورد نیاز را برای پروژه‌های این شرکت را تامین کنیم.

تقی زاده همچنین در خصوص تعدیل مثبت 81 درصدی در سه ماهه نخست امسال و سودآوری این شرکت در مقایسه با دوره مشابه قبلی گفت:  تامین برق نقش کلیدی در افزایش تولید ما دارد و اگرچه با کمبود و قطعی برق مواجه هستیم ولی تمام تلاش خود را برای رشد تولید و سودآوری شرکت به کار خواهیم بست.

وی با اشاره به افزایش 400 الی 500 هزار تنی تولید گندله نسبت به سال گذشته تاکید کرد: امیدواریم با حفظ تولید و اجرای طرح های توسعه ای بتوانیم بودجه پیش بینی شده را محقق ساخت.

وی همچنین در خصوص 15 میلیارد تومان کمک بلاعوض بابت مسئولیت‌های اجتماعی در مجمع عمومی سالانه این شرکت گفت: نه تنها گل گهر بلکه هیچ شرکتی نمی تواند در یک منطقه، شهر یا استان فعالیت کند و سود 2 تا 3 هزار میلیارد تومانی داشته باشد ، ولی نسبت به مسئولیت های اجتماعی و محرومیت های آن منطقه بی تفاوت باشد.

به گزارش بورس نیوز، بررسی صورت های مالی حسابرسی نشده شرکت گل گهر عملکرد قابل قبولی از مدیران این مجموعه را نشان می دهد.

بر همین اساس،افزایش 44 درصدی  موجودی نقد ، رشد 96 درصدی سرمایه گذاری های کوتاه مدت و افزایش 224 درصدی پیش پرداخت ها در بخش دارایی های جاری این شرکت مشهود است.
در مقابل بدهی های جاری این شرکت، با کاهش 73 درصدی پرداختنی های تجاری و افزایش 57 درصدی تسهیلات مالی را نشان می دهد.

بدهی های غیر جاری این شرکت نیزکاهش 86 درصدی و تسهیلات مالی بلند مدت نیز افت 77 درصدی را ثبت کرده و در مجموع بدهی های غی جاری این شرکت کاهش چشمگیر 73 درصدی را نشان می‌دهد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر