بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
مشاور ارشد انجمن ملی صنایع پلاستیک در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تشکیل رگلاتوری برای واقعی‌کردن قیمت‌ها /آشفتگی در تهیه مواد اولیه بطری در اوج مصرف

مشاور ارشد انجمن ملی صنایع پلاستیک با بیان لزوم تشکیل سیستم رگلاتوری برای پوشش تمام ذینفعان و کمک به کاهش التهابات و واقعی کردن قیمت ها، گفت: یکی از عمده ضعف‌های این حوزه عدم عملیاتی شدن صحیح مکانیزم‌های اجرایی است.
کد خبر : ۱۷۸۴۱۵
عباسعلی متوسلیان در گفت و گو با بورس نیوز، با تاکید بر افزایش 2 تا 3 برابری قیمت مواد پلاستیکی در بازاربه تشریح دلایل این موضوع پرداخت و گفت: اختلاف ارز 4300 تومانی که مبنای محاسبه قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا بوده با قیمت های ارز در بازار آزاد، منجر به افزایش قیمت مواد اولیه پلاستیکی شده است.

متوسلیان با اشاره به اینکه قیمت مواد اولیه از 2 الی 3 برابر با افزایش نرخ همراه شده تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل گرانی، صادرات مواد پتروشیمی توسط شرکت‌ها و افراد متفرقه به کشورهای مجاور است.

وی ادامه داد: انجمن ملی صنایع پلاستیک همواره اعلام آمادگی کرده که نسبت به شناسایی خریداران واقعی و دلالانی و سودجویانی که همزمان با افزایش قیمت‌ها در بازار وارد می شوند، اقدام کند.

متوسلیان در خصوص افزایش قیمت درمواد اولیه بطری گفت: در آن بخش به شدت اوضاع وخیم تر بوده و طبق شنیده ها تا رقم 14 هزار تومان و بالاتر معامله می شود در حالی که در اوج مصرف تقاضای این مواد قرار داریم.

وی با بیان این مطلب که اگر مکانیزم ها درست عمل کند با هیچ کدام از این مشکلات روبه رو نخواهیم بود، تاکید کرد: تشکیل سیستم رگلاتوری برای دربرگرفتن تمام ذینفعان می تواند به کاهش التهابات و واقعی کردن قیمت ها کمک کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر