بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی با وجود نزدیک شدن به اجرایی شدن موعد تحریم‌ها، شرکت‌های صادرات محور درصورتی‌که بتوانند در ازای عرضه محصول خود ارز مورد نیاز خود را از شرکت‌های خارجی دریافت کنند، مشکل ارزی برای کشور پیش نخواهد آمد.
کد خبر : ۱۷۸۵۵۶
حسنعلی بشارت احسانی، رئیس هیات مدیره کارگزاری توسعه سرمایه دنیا، در گفت و گو با بورس نیوز اظهار کرد: افزایش نرخ ارز بطور طبیعی قیمت محصولات شرکت های فولادی، پتروشیمی و محصولات وابسته به این صنایع برای مصارف بنگاه‌های پایین دست را با رشد مواجه ساخته اما از طرفی همین شرکت‌ها نیز در این دوران می‌توانند نقش ناجی برای بازار سرمایه ایفا کنند.

وی افزود: این در شرایطی است که شرکت‌های صادراتی بتوانند به‌محض صادرات، پول خود را دریافت کرده که شرکت‌های فولادی‌ و پتروشیمی‌ها در زمره این دسته اولویت‌های صادراتی و شرکت‌های ارزمحور قرار میگیرند؛ در همین راستا می‌توان تاکید کرد که اگر فولادی‌ها به‌محض اینکه تحریم شوند اما بتوانند محصولات خود را بفروش رسانند، سود خوبی به دست خواهند  آورند بنابراین افزایش نرخ ارز سودآوری آن‌ها نیز بالاتر خواهد رفت.

وی در خصوص تعطیلی موقت بازار سکه آتی نیز افزود: این اتفاق برای بازاری که با صرف هزینه و تمهیدات زیاد ایجاد شد اتفاقی مضر بود چراکه این بازار برای هدایت نقدینگی در مسیر صحیح ایجاد شد و با بسته شدن آن نه‌تنها قیمت سکه در بازار آزاد کم نشد بلکه در طول چند روز اخیر افزایش آنی پیدا کرد.

احسانی در پایان افزود: نتیجه چنین اقداماتی این است که سرمایه گذران بازار، پول خود را در بازارهای موازی نظیر ارز و ...صرف کنند که نتیجه‌ای جز ایجاد بازارهای کاذب و حباب قیمتی نخواهد داشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سرمایه‌گذاران مبتدی اسیر گرداب هیجانات/ بورس نیازمند مجال استراحت

کارشناس بورس کالا در گفت و گو با بورس‌نیوز عنوان کرد؛

بازار مشتقه جذاب‌تر از همیشه/ آتی سکه، شاید وقتی دیگر

مدیرعامل بورس کالا مطرح کرد:

جلوگیری از خط‌دهی معاملات آتی به بازار

کشتی‌آرای در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

حباب ۹۵۰ هزار تومانی سکه

ارسال نظر