بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اشکالات واگذاری سهام شرکت ایرالکو از اختلاف ۵۰ درصدی قیمت آلومینیوم در بورس کالا و بازار آزاد خبر داد.
کد خبر : ۱۷۸۵۸۰
به گزارش بورس نیوز، حمدالله کریمی درخصوص مشکلات شرکت ایرالکو گفت: یکی از شرکت های مهم در حوزه تولید آلومینیوم شرکت ایرالکو است که با 5 دهه فعالیت یکی از قدیمی ترین واحدهای صنعت آلومینیوم کشور محسوب می شود.

کریمی، افزود: فساد اقتصادی یکی دیگر از مشکلات متعدد در این صنعت است و با حضور افرادی که تنها به دنبال کسب ثروت های نامشروع از طریق رانت هستند نمایان می شود و به تعابیر مختلف کارشناسان اقتصادی آنها دقیقا آفت تولید و اقتصاد کشور هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد به شکل گیری فساد در خصوصی سازی کشور گفت: صنایع تولیدی بر اساس چیزی که امروز شاهد آن هستیم به افرادی واگذار می شوند که به دنبال رانت و فساد اقتصادی هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: دربرهه های مختلف و با روی کار آمدن مدیران متعدد، توان مالی و اقتصادی شرکتهایی نظیر ایرالکو تضعیف شد و این موضوع روند پرشتاب تولید در واحدهای این چنینی را با چالش رو به رو کرد.

گفتنی است، بحث تحقیق و تحفص از واگذاری سهام ایرالکو در دستور کار مجلس قرار گرفته است بر اساس اطلاعات موجود سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان حسابرس ویژه در این خصوص انتخاب شده است. مراجع قضایی باید به دقت تمام مسائل را رصد و بررسی کنند، اگر احتمال تخلف وجود دارد با متخلفین برخورد کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر