بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
یک فعال صنعت قطعه سازی با بیان مشکلات قطعه سازان در چند ماه گذشته گفت: عدم ترخیص قطعات از گمرک و پیامدهای نامطلوب قیمت گذاری خودرو، صنعت قطعه سازی کشور را دچار مشکل کرد.
کد خبر : ۱۷۸۸۵۲
به گزارش بورس نیوز، محمدرضا نجفی منش، با تاکید بر اینکه صنعت قطعه سازی در شرایط پیچیده کنونی نیازمند اقدام سریع دولت است اظهار کرد: مسئله اصلی فعالان این صنعت به تعدیل قیمت ها و پرداخت به موقع از سوی خودروسازان باز می گردد و البته تحریم و افزایش نرخ ارز هم شرایط را پیچیده تر کرده است.

این فعال صنعت قطعه سازی افزایش اعتباری خودروسازان داخلی برای پرداخت مطالبات قطعه سازان و تعدیل قیمت خودرو در حاشیه بازار را نیاز فوری قطعه سازی دانست و افزود:  قطعه سازان در چندماه گذشته با مشکلات متعددی دست وپنجه نرم کردند اما به تازگی و با کمک گمرک بخشی از کالاهای قطعه سازان ترخیص شد که می تواند تا حدی راهگشای مشکلات قطعه سازان در این زمینه باشد.

وی به نامه اخیر انجمن قطعه سازان به رییس جمهور در این خصوص اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش نرخ ارز حد اعتباری خودروسازان داخلی باید دست کم 10 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند تا بتوانند مطالبات قطعه سازان را در یک ماه پرداخت کنند. از سوی دیگر مذاکراتی برای خروج خودرو از دایره اقلام قیمت گذاری شده توسط شورای رقابت در حال انجام است تا نرخ خودرو در حاشیه بازار تعدیل شود.

وی با بیان اینکه حیات 1530 واحد قطعه ساز که بعضی از آن ها در آستانه تعطیلی یا تعدیل نیرو هستند به این تصمیم فوری وابسته است گفت: صنعت قطعه سازی به طور مستقیم 505 هزار فرصت شغلی ایجاد می کند که این مهم برای کمک به رونق بیشتر اقتصاد و کاهش نرخ بیکاری از اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی در پایان با بیان اینکه همکاری شرکت های خودروساز خارجی با طرف ایرانی به شرط تسهیل نقل و انتقال پول در آینده ادامه پیدا می کند افزود: هیچ شرکت خارجی از جمله پژو و رنو تمایل به خروج از ایران ندارد اما تحریم های امریکا همکاری را سخت کرده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر