بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
نایب رییس مجلس،گفت: درحال حاضرباید جنگ اقتصادی اعلام شود وستادهای جنگ اقتصادی درتمام استان ها، شهرستان ها و محله ها مستقر شوند وسیاست هایی که به آن ها ابلاغ شده را انجام دهند.
کد خبر : ۱۷۸۹۶۵
به گزارش بورس نیوز، مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس،با اشاره به گرانی ارز در داخل کشور،گفت:در حال حاضر کشورهای همسایه ایران ارز خود را به ریال تبدیل کرده و محصولاتی همانند برنج، روغن و شکر را با قیمت بسیار ارزان از کشور خارج می کنند که اگر جلوی خروج این کالاها گرفته نشود و مدیریت لازم در این بخش صورت نگیرد حتی اگر احتکاری ایجاد نشود با کمبود مواد غذایی در داخل کشور مواجه می شویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضرباید جنگ اقتصادی اعلام شود،گفت: ستادهای جنگ اقتصادی باید در تمام استان ها، شهرستان ها و محله ها مستقر شوند و سیاست هایی که به آن ها ابلاغ شده را انجام دهند.

پزشکیان با بیان اینکه برای هریک ازکشورهای همسایه مرزی ایران مقرون به صرفه است که مواد غذایی و نیازهای اولیه مردم را از ایران خارج کنند، گفت: حتی اگربا این اقدامات گرانی کالاهای اساسی رخ ندهد کشوربا کمبود مواد غذایی مواجه می شود که در این راستا ستاد مبارزه با مشکلات اقتصادی و مقابله با تحریم باید به صورت استانی، شهرستانی و محله ای شکل بگیرد.
وی افزود: این ستاد باید براساس نیازهای مردم و با همکاری صنوف و تولیدکنندگان در هر محله شکل بگیرد چرا که اگر تولیدکنندگان و صنوف در کشوروجود نداشته باشند مملکت فلج می شود.

پزشکیان با بیان اینکه صنوف و تولیدکنندگان نباید ازوضعیت فعلی سوءاستفاده کنند، ادامه داد: سیستم باید مراقبت کند که کالایی که تولید می شود به دست مردم در محله های مختلف برسد و در هرمرحله براساس نیاز کالاها وارد شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید هر فردی حق داشته باشد که 10 کیسه برنج خریداری و در منزل مسکونی ذخیره کند با این تصور که ممکن است در آینده این کالا گران شود اما هرآنچه که موردنیازاست باید به راحتی دربازارپیدا شود و سیستم داده می تواند در این بخش کمک شایانی به مسئولان کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر