بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
عدم رشد محسوس قیمت فروش محصولات در کنار افزایش چشمگیر هزینه های تهیه مواد اولیه مصرفی در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از اصلی ترین دلایل تعدیل منفی با اهمیت این شرکت در مدت مذکور می باشد.
کد خبر : ۱۷۹۱۱۵

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، رشد 25 درصدی مواد اولیه مصرفی مربوط به خرید داخلی اسیدسولفوریک و پلی‌اتیلن و پت و سایر مواد پتروشیمی است که با توجه به رشد این مواد در ماه‌های گذشته، این افزایش نرخ‌ها محتمل و قابل پیش‌بینی نیز بوده است.


بخش عمده‌ای از محصولات مصرفی شرکت از مجتمع‌های پتروشیمی و تولیدکننده داخل کشور تهیه می‌گردد اما بااین‌وجود، چالش‌های موجود در وضعیت ارزی و بورس کالای این محصولات از مهم‌ترین دغدغه‌های این شرکت در ماه‌های آتی نیز خواهد بود.


ازجمله موارد قابل‌ذکر در صورت‌های مالی حسابرسی شده منتشره می‌توان به بند حسابرس در خصوص عدم شناسایی هزینه‌های جذب نشده تولید اشاره کرد.

بر اساس بند حسابرس، با در نظر گرفتن ظرفيت عملي و ميزان واقعي تولید کارخانه به شرح يادداشت توضيحي 3-19، در محاسبه قيمت تمام‌شده محصولات توليدي با استفاده از سيستم حسابداري صنعتي، هزینه‌های جذب نشده در توليد که عمدتاً ناشي از يک شیفت شدن کارخانه و عدم کارکرد بعضي ماشین‌آلات است، محاسبه نشده و به‌طور جداگانه در صورت سود و زيان انعکاس نيافته است.

تعيين ميزان تعديلات ناشي از موضوع یادشده منوط به اصلاح سيستم حسابداري صنعتي و محاسبه مجدد بهاي تمام‌شده محصولات توليدي است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر